شهر

وزیر کشور:

۶۴۰ محله حاشیه‌نشین در کشور خدمات دریافت می‌کنند

وزیر کشور گفت: در زمان حاضر باتوجه به اولویت وظایف دستگاه‌های متولی، ۶۴۰ محله حاشیه‌نشین در کشور مورد توجه قرار گرفته و در آنها خدمات ارائه می‌شود.

به گزارش صما به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی بیش از ۴۴۰ محله از این محلات را وزارت راه و شهرسازی در قالب آن ستادی که متولی کار است بر عهده دارد افزود: بیش از ۲۰۰ محله را نیز وزارت کشور در قالب تسهیل‌گری بر عهده دارد و خدمات ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: حاشیه‌نشینی یکی از اولویت‌هایی است که مقام معظم رهبری به عنوان یک آسیب اجتماعی طرح کرده بودند.

رحمانی فضلی ادامه داد: در شورای اجتماعی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی طرحی تهیه شد که مبتنی بر آن در خصوص حاشیه‌ها و محلات در دو بعد کالبدی و اجتماعی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و دستگاه‌های متولی، معین و همکار مشخص شدند و اقدامات خوبی انجام شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها در قالب کارگروه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و فنی امنیتی تقسیم‌بندی شده‌اند و با رعایت اولویت‌ها کارها انجام می‌شود.

رحمانی فضلی گفت: در گزارشی که امروز گرفتیم روند کار مناسب است، اما  فاصله عقب‌افتادگی به دلیل عدم تعادل، توازن و ترازی که در امکانات، منابع و فعالیت‌ها است هنوز از هدف خود فاصله داریم. هرچند حرکت مطلوب شکل گرفته اما هدف کماکان در شرایط عادی قابل تحقق نخواهد بود هر چند کارهای خوبی هم صورت می‌گیرد.

تقسیم‌بندی منابع دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و شهرداری‌ها با اولویت‌بندی

وی گفت: قرار شد دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و شهرداری‌ها منابع خود را در اول سال با اولویت این مناطق تقسیم‌بندی کنند. سه شهر مشهد، سنندج و خمینی شهر کارهای خوبی انجام داده‌اند و در این جلسه هم گزارش‌هایی را ارائه کردند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه موضوع دیگری که در این جلسه به آن پرداخته شد، آثار اجتماعی کرونا بود، افزود: مقرر شد آثار اجتماعی کرونا پیگیری و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود؛ چون معتقد هستیم در ایام این بیماری و پسا کرونا با مسائل اجتماعی روبه‌رو خواهیم بود.

وی با اظهار اینکه بحث معتادان متجاهر یکی از موضوعاتی بود که در این جلسه بر آن تاکید شد، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر و بقیه دستگاه‌های متولی نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و نسبت به جمع‌آوری و درمان آنها تسریع کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا