حمل و نقل

وزیر راه‌ و شهرسازی:

یک‌هزار و ۵۰۰ واگن‌ و لکوموتیو نوسازی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه در حوزه ریلی در برنامه امسال قرار دارد، گفت: در صورت تامین منابع، نوسازی ادامه خواهد یافت.

محمد اسلامی افزود: نوسازی ناوگان ریلی طبق برنامه در حال انجام است و امسال حداقل یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه در ترکیبی از واگن‌های باری و مسافری و لکوموتیو نوسازی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر از منابع تبصره ۱۸ مبالغ بیشتری به شرکت‌ها از جمله شرکت راه‌آهن تخصیص یابد، نوسازی بیشتری مورد انتظار است و این عدد افزایش خواهد یافت.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در دو سال ۹۸ و ۹۹ حدود یک‌هزار و ۸۰۰ دستگاه در مجموع نوسازی شد که اگرچه نسبت به دوره‌های قبل کمتر بود، اما همه آن‌ها تولید داخل است. درحالی‌که پیش‌تر نوسازی‌ها با محصولات وارداتی بود.

علت ریزش کوه در منطقه دو آزادراه تهران- شمال عملیات راهسازی نبوده است

اسلامی در خصوص حادثه روی داده در منطقه دو در دست ساخت آزادراه تهران – شمال گفت: خبرگزاری‌ها اخبار را نادرست منتشر کردند. در آزادراه تهران-شمال هیچ حادثه‌ای روی نداد. منطقه دو که در دست ساخت است صخره‌ای در محیط باز بین دو تونل ریزش داشته که ناشی از حرکت زمین است.

وی با بیان اینکه هم اکنون مطالعات آن در دست انجام است. احتمال می‌رود سنگ بزرگی از صخره‌های بالاتر ریزش کرده باشد، تصریح کرد: قطعا عملیات راهسازی، انفجار و عملیات خاکبرداری نبوده بلکه متاثر از حرکت زلزله‌ها بوده است که مطالعات آن در حال انجام است تا علت حادثه مشخص شود.

به‌گفته وزیر راه و شهرسازی، منطقه نزدیک به گسل‌های زلزله است.

آخرین وضعیت وام کرونایی شرکت‌های ریلی

اسلامی در خصوص وام‌های شرکت‌های ریلی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، افزود: تسهیلات مالی که برای شرکت‌های ریلی بود همچنان پابرجاست و مانعی برای آن‌ها وجود ندارد. شرکت‌های ریلی باید تضامین خود را به بانک ارائه می‌کردند که به دلیل نوع مالکیت شرکت‌ها به ویژه شرکت رجا مشکلاتی ایجاد شده بود که برطرف شده و هم اکنون مانعی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وام ودیعه مسکن و میزان مجاز افزایش آن، اعلام کرد: این موضوع باید در ستاد ملی مطرح و تصویب شود. پیشنهاداتی در کمیته اقتصادی مطرح بود که جمع‌بندی آن باید به ستاد ملی ارائه شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا