مسکن و ساختمان

شهردار تهران: حفاری در معابر پرتردد تا یک ماه ممنوع است

شهردار تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در این راستا تا یک ماه آینده اجازه حفاریهای گسترده در مسیرهای اصلی تردد شهر داده نمی‌شود.

«پیروز حناچی» روز شنبه در جلسه ستاد کنترل و نظارت ترافیکی بازگشایی مدارس در معاونت حمل و نقل و ترافیک افزود: این دستورالعمل باید از سوی شهرداری مناطق به طور دقیق اجرا و مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع کرونا زودتر آغاز شد و ستاد هماهنگی شهرداری در مورد این مهم، ۲ تا سه هفته بعد نیز نسبت به رصد و پایش شهر اقدام می‌کند.

این مقام گفت: هر چند که امسال آموزش‌ها در ۲ بخش حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود اما باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

شهردار تهران،  در ادامه خطاب به شهرداران مناطق ۲۲ گانه دستور داد که با آغاز سال تحصیلی کارگروه ایمن سازی مدارس با محوریت شهرداران مناطق تشکیل شود تا با شناسایی و رفع نقاط پرخطر در مسیر تردد دانش آموزان، خیال خانواده ها آسوده شود.

حناچی همچنین بر ارائه خدمات از سوی شهرداری به کودکان استثنایی و نظارت و مدیریت بر سرویس‌های مراکز و مدارس تاکید کرد.

وی افزود: امسال باید با نصب علائم، مسیر تردد دانش آموزان آشکارسازی شود.

حناچی بر انضباط ترافیکی نیز تاکید کرد و گفت: سرویس مدارس می‌توانند از ظرفیت حیاط مدرسه‌ها برای سوار و پیاده‌کردن دانش آموزان استفاده کنند.

پیروز حناچی همچنین پس از اتمام این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: هر سال با توجه به آغاز سال تحصیلی با افزایش ترافیکی حدود ۳۰ درصدی مواجه هستیم البته امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مقداری متفاوت است.

وی ادامه داد: هر سال هماهنگی‌های لازم برای کنترل ترافیک انجام می‌شود و خوشبختانه با تمهیداتی که در حوزه‌های مختلف به کار رفته از جمله در تاکسیرانی با دادن مجوزهای لازم برای سرویس‌های مدارس و کنترل صلاحیت راننده‌ها و همچنین اتوبوس‌های خاصی که با آرم مشخص، دانش‌آموزان را جابه‌جا می‌کنند در تلاش هستیم با کمترین مشکل از این شرایط عبور کنیم

به گفته شهردار تهران، معمولا دو سه هفته اول مهر این شرایط ترافیکی را داریم و همه همکاران تلاش می‌کنند تردد در مسیرهای اصلی با کمترین عارضه انجام شود.

به گزارش صما، شهردار تهران پس از اتمام این جلسه در ارتباطی زنده با مدرسه مکتب الزهرا منطقه ۱۴ به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانش آموزان گفت: ۸۰ درصد عامل جلوگیری از انتقال ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی است که امیدواریم با تلاش آموزش و پرورش دانش‌آموزان با پروتکل‌های لازم برای مقابله با کرونا آشنا شوند

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران تلاش می‌کند که مسیرهای امن برای عبور دانش‌آموزان و والدین آنها فراهم کند و  در راستای مسوولیت اجتماعی‌اش در کنار مدارس است، تا دانش‌آموزان سال تحصیلی خوبی را تجربه کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا