معماری

تعهد ال‌ جی به پیشرفته کردن ساختمان سبز

ال‌جی الکترونیکس با دریافت جایزه رهبری ۲۰۲۱ USGBC Leadership Award برای پردیس دفتر مرکزی LEED Platinum Certified خود در آمریکای شمالی (انگلوود کلیفس، نیوجرسی) توسط شورای ساختمان سبز ایالات متحده (U.S. Green Building Council) مورد تقدیر قرار گرفت.

این پروژه ۳۰۰ میلیون دلاری ویترینی برای طراحی سازگار با محیط زیست است که به مجوز Platinum New Construction برای پیشگامی در طراحی محیطی و انرژی (Leading in Energy and Environment Design) یا به اختصار LEED دست یافته است. این تاییدیه بالاترین رتبه‌ای است که ساختمان‌های مرفه را برای کارمندان متمایز از دیگر ساختمان‌ها می‌کند؛ این ساختمان‌ها از نظر انرژی و آب کارآمد هستند و فضای باز و اکوسیستم‌ها را حفظ می‌کنند.

ال جی

ال‌جی ۵۰ درصد فضای سبز در زمین ۲۷ هکتاری را افزایش داد، از اراضی جنگلی و تالاب‌ها نگهداری کرد و بیش از ۱۵۰۰ درخت جدید بومی نیوجرسی کاشت. این مرکز با در اختیار داشتن فناوری‌های ساختمان سبز خودِ شرکت، از فناوری‌های بسیار کارآمد LG HVAC برای به حداکثر رساندن صرفه جویی در مصرف انرژی و مجموعه‌ای با سقف ۷۹۰۰ متر مربع از ماژول‌های خورشیدی ال‌جی برای تولید برق پاک در محل و کمک به کاهش انتشار کربن برخوردار است. سایر فناوری‌ها و سیستم‌های برنده جایزه ال‌جی – از جمله نمایشگرهای دیجیتال و لوازم خانگی هوشمند – نیز در کل املاک گنجانده شده‌اند.

ال جی

این کمپ یکی از ۱۰ ساختمان جدید احداث‌‌شده در ایالت نیوجرسی و یکی از ۸۹۴ پروژه در ایالات متحده برای کسب امتیاز LEED Platinum است. طراحی ساختمان ۳۲۵۱۶ متر مربعی به دلیل نگهداری از چشم‌اندازهای برجسته و یکپارچگی پارک Palisades در نزدیکی پارک ملی، جاذبه ملی طبیعی و تاریخی، مورد تحسین گروه‌های حفاظت قرار گرفته است.

ال جی

پردیس ال‌جی را می‌توان به عنوان یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات دفتری و اداری در منطقه و الگویی پس از کووید-۱۹ برای شرکت‌هایی در نظر گرفت که قصد دارند از مراکز شهری به حومه شهرهای دیگر، و به فضای مقرون به صرفه‌تری نزدیک به محل زندگی کارمندان بروند. این طراحی‌های جادار به کارمندان ال‌جی امکان می‌دهد تا در فضای وسیع دفتر اداره و در محیط باز کار کنند.

ال جی

ارتباط مستقیم با فضای بیرون تأکید شده است. طراحی معماری ساختمان که در تضاد یک ماشین خوش‌ساخت و با تکنولوژی پیشرفته با طبیعت است، آن را در بازار محلی متمایز می‌کند. این پروژه توسط شرکت جهانی طراحی، معماری، مهندسی و برنامه‌ریزی HOK با همکاری ال‌جی طراحی شده و به دلیل برخورداری از طراحی نوآورانه و متفکرانه خود توجهات را به خود جلب کرده است. این جوایز شامل جوایز پایداری متعدد از بخش‌های منطقه‌ای موسسه معماران آمریکا می‌شود.

ال جی

کن دراکر، مدیر طراحی HOK، گفت: «طراحی انعطاف‌پذیر ساختمان ضمن حمایت از اکوسیستم ارزشمند Palisades و جامعه گسترده‌تر، از سلامتی و رفاه کارکنان ال‌جی پشتیبانی می‌کند.»

ال جی

جوایز رهبری ۲۰۲۱ USGBC Leadership Awards که در رویداد مجازی USGBC Live اعطا شده است، ۱۰ هزار سازمان برتر عضو USGBC را مورد تقدیر قرار داد؛ این سازمان شبکه‌ای از متخصصان متعهد با بیش از ۱۰۶ هزار پروژه تجاری LEED در بیش از ۱۸۰ کشور و قلمرو در سرتاسر جهان است. تلاش‌های بزرگانی مانند ال‌جی نمونه‌های استثنایی رهبری پایدار در میان شبکه‌ای قوی و رو به رشد از پروژه‌ها، شرکت‌ها و افراد برجسته به شمار می‌رود.

گفتنی است در همین راستا پنجمین نمایشگاه و همایش ساختمان پایدار به همت مجتمع رسانه‌ای راه و ساختمان در تاریخ ۲۳ الی ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ در محل نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به این لینک مراجعه کنند.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا