دانشنامه ساخت و ساز

۱۰ مدل شومینه برای خانه شما

۱۰ نوع شومینه مختلف را که می توانید برای خانه خود خریداری کنید که  بر اساس نوع سوخت ، نوع نصب ، سبک ، مواد و موارد دیگر توضیح داده می شود. این مطب برای  راهنمای  برای خرید شومینه ای ناسب  برای خانه شما است و  در حالی که ممکن است شومینه در معرض آسیاب قرار داشته باشد ، 

داشتن شومینه در خانه فوق العاده است. در واقع شما می توانید در چندین اتاق خانه خود شومینه داشته باشید. در حالی که  در برخی از کشورها، بسیاری از مقامات قضایی شومینه های چوبی را در خانه های جدید ممنوع کرده اند ،  شومینه های گازی بسیار راحت تر و سازگار با محیط زیست هستند.

شومینه برقی

شومینه های برقی به عنوان محبوب ترین نوع سوخت موجود به سرعت در حال جذب شدن هستند. در واقع ، اگر در مورد شومینه برقی جدی هستید ، ممکن است یک شومینه مادون قرمز کارآمد را در نظر بگیرید. آنها با گرم کردن سیم پیچ های داخلی با برق گرما ایجاد می کنند. اکثر مدل ها دارای یک فن داخلی برای توزیع بهتر گرما در خانه شما هستند. با توجه به اینکه در داخل یک شومینه برقی شعله واقعی وجود ندارد ، آنها از شعله “جعلی” استفاده می کنند تا به آنها ظاهری واقعی و واقعی ببخشند.

معمول است که شعله سوسو زدن با یک سیاهه قلم “جعلی” جفت می شود. اگر خانه شما بیش از حد گرم شود ، اکثر مدل های شومینه برقی به شما امکان می دهند تا عنصر گرمایش را خاموش نگه دارید و شعله لرزان جعلی را روشن نگه دارید تا محیط دنج را حفظ کنید.

 بزرگترین مزیت شومینه برقی مقرون به صرفه بودن آن است. این گزینه ها نه تنها از مقرون به صرفه ترین گزینه های موجود هستند ، بلکه نصب آنها ارزان ترین است (زیرا نیازی به تخلیه ندارند). بعلاوه ، بر خلاف شومینه های چوبی و گازی ، شومینه های برقی به تعمیر و نگهداری معمول نیاز ندارند ، مانند کارهایی مانند خرد کردن چوب ، تمیز کردن دودکش یا بازرسی از خط گاز. با این وجود یکی دیگر از مزایای خرید شومینه برقی ایمنی است. آنها ایمن ترین مدل را برای خانه هایی با بچه های کوچک یا حیوانات خانگی پایین می آورند. سرانجام ، شومینه های برقی بسیار قابل تنظیم هستند. علاوه بر تعدادی مدل فرعی از خود شومینه ، می توان جلوه های شعله و آتش را نیز سفارشی کرد.

شومینه

 

شومینه گازی

شومینه های گازی یکی دیگر از گزینه های محبوب شومینه های سنتی چوب سوز است. مانند شومینه های برقی ، آنها گزینه کم هزینه ای هستند که نصب آن معمولاً آسان است. گزینه های داخلی را می توان با کمی بازسازی در یک شومینه داخلی و دودکش نصب کرد. همزمان که از جلو مقرون به صرفه هستند ، شومینه های گازی نیز بسیار کارآمد هستند.

آنها گزینه خوبی برای صرفه جویی در هزینه قبوض کلی آب و برق شما هستند. متناوباً ، می توانید شومینه گازی مستقل را که از یک لوله استفاده می کند انتخاب کنید. این امکان را برای شما فراهم می کند تا شومینه خود را در هر اتاق نصب کنید ، نه فقط در اتاقهایی که از قبل برای دریافت شومینه تنظیم شده اند. مدلهای با تهویه مستقیم برای تهویه به دودکش نیاز دارند.

این می تواند یک دودکش از قبل موجود باشد (مانند دودکش قبلی که برای شومینه چوبی استفاده می شد) یا می توان دودکش جدیدی ساخت. لوله ، همانطور که در بالا ذکر شد ، گزینه دیگری است که تغییرات در ساختار خانه شما را محدود می کند. مدل های بدون تهویه به دودکش ، لوله یا دریچه دیگری احتیاج ندارند. اینها برای ارتقا. ایمنی کلی از ویژگی های بی شماری برخوردار هستند.

علیرغم اینکه در بیشتر قسمتها روشن سوزانده می شود ، آنها هنوز هم خطر اندکی از آلودگی به خانه شما دارند. گزینه آخر شما در مورد شومینه های گازی ، نوع گاز مصرفی است. دو گزینه شما گاز طبیعی یا پروپان مایع است. 

شومینه

 

شومینه ژله ای

شومینه های ژله ای بسیار کمتر از شومینه های برقی یا گازی محبوب هستند اما فواید خاص خود را دارند. در بالای لیست نصب آنها آسان است. تمام آنچه یک شومینه ژله ای برای استفاده نیاز دارد ، قوطی پر شده با سوخت ژل است. این بدان معناست که هیچگونه تخلیه ، خطوط ، لوله ها یا سیم های الکتریکی مورد نیاز نیست. این واقعیت که یک شومینه ژله ای مستقل است ، آنها را بسیار متنوع می کند. این مدل اغلب به قدری سبک است که با خیال راحت روی دیوار سوار می شود. نکته مهم دیگر در شومینه ژله ای واقعی بودن شعله است.

شما قوطی سوخت ژل را با فندک روشن می کنید تا سوختگی واقعی ایجاد کند. از طرف دیگر ، نوع سوخت همراه با این نوع شعله به معنی کمترین میزان تولید گرما است. شما نمی خواهید به شومینه ژله ای به عنوان منبع اصلی گرما خود اعتماد کنید. قوطی های سوخت ژل مورد نیاز برای استفاده از شومینه ژله ای نیز می توانند گران قیمت باشند.

شومینه

 

شومینه اتانول

شومینه اتانولی شباهت زیادی به شومینه ژلی دارد ، با این تفاوت که در آن از سوخت بیواتانول مایع به جای سوخت ژل استفاده می شود. بیشتر شومینه های اتانولی دارای یک مشعل هستند که می تواند با استفاده از سوخت بیواتانول پر شود تا به راحتی از آنها استفاده کنید. ۲ لیتر اندازه استاندارد برای مخزن سوخت است.

 

شومینه چوب سوز

شومینه های خوب چوبی و قدیمی قدیمی ترین نوع شومینه هستند. در واقع ، نوعی از شومینه چوب سوز همان چیزی است که بشر سالهاست برای گرم نگه داشتن آن استفاده می کند. احتمالاً تصویری از یک شومینه چوب سوز همان چیزی است که وقتی از ابتدا به فکر شومینه می افتید به ذهن شما خطور می کند. همانطور که از نام آن پیداست ، یک شومینه چوب سوز چوب را می سوزاند تا گرما ایجاد کند. گرچه آتش سوزی مهیب یا خروشان حاصل می شود ، این منبع گرما با نقاط ضعف زیادی همراه است.

بزرگترین نقطه ضعف شومینه های چوبی ، هزینه و نگهداری است. نصب آنها گران است ، خرید چوب اضافه می شود و به طور منظم تمیز کردن حرفه ای مورد نیاز است. با وجود تمام نکات منفی ، بسیاری از مردم عاشق شومینه های چوبی هستند. آنها فضای دنج و روستایی را در هر فضایی ایجاد می کنند و بسیاری از افراد رایحه دودی را دوست دارند.

شومینه

 

شومینه روباز سنتی

این ساختمانها که به عنوان یک شومینه منگنه باز نیز شناخته می شوند ، معمولاً از سنگ یا آجر ساخته می شوند و در دیوار خانه شما تعبیه می شوند. آنها از یک دودکش و دودکش برای تهویه استفاده می کنند. شومینه سنتی گرانترین گزینه نصب است. اگر یکی از آنها را قبلاً در خانه خود نصب نکرده اید ، ساخت مناسب آن احتیاج به ساخت زیادی دارد. به همین دلیل ، اکثر مردم یک شومینه روباز را باز می کنند مگر اینکه خانه آنها در ابتدا با یک خانه ساخته شود.

 

شومینه ایستاده

شومینه های ایستاده در طرح های مختلف ، از معاصر تا مدرن تا روستیک ، ارائه می شوند. آنها همچنین در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. گزینه دیگر برای شومینه ایستاده ، مبلمان است که حاوی یک شومینه داخلی است. یکی از گزینه های رایج مرکز سرگرمی است. ین شومینه ها یک گزینه عالی برای کسانی است که در خانه های کوچک یا آپارتمان زندگی می کنند.

شومینه

 

شومینه دیواری

شومینه دیواری یکی دیگر از گزینه های معمول برای کسانی که خانه کوچک یا آپارتمان دارند ، است. سبک شومینه همچنین برای استفاده در فضاهای بیرونی در حال افزایش محبوبیت است. برخی از شومینه های دیواری خودکار را حتی می توان در صورت لزوم از اتاق به اتاق دیگر منتقل کرد. دو نوع شومینه دیواری وجود دارد: مواردی که باید به دودکش متصل شوند و دیگری. نوع دریافتی شما به نوع سوختی که استفاده می کنید بستگی دارد.

شومینه های دیواری ده ها شکل ، سبک و اندازه دارند. یکی از سبک های محبوب این روزها نوع بلندی است که به آن شومینه روبان می گویند. می توانید یکی با قد بلند  یا قد کوتاه  بخرید. بسیاری از مردم از شومینه دیواری به عنوان نقطه کانونی اتاق خود استفاده می کنند. 

شومینه



شومینه تو کار

مدل این شومینه از یک شومینه سنتی که از قبل ساخته شده استفاده می کند. اگر خانه شما دارای یک شومینه با چوب آتش سوزی است ، می توانید یک مدل برقی ، گازی ، ژلی یا اتانولی بخرید که به راحتی به داخل دهانه جریان می یابد. این یک روش عالی برای تبدیل یک شومینه با چوب سوخت با نگهداری بالا به یک شومینه با نگهداری کمتر و با مصرف انرژی بیشتر است که از نوع سوخت جایگزین استفاده می کند. نکته خوب در مورد مدل شومینه این است که آنها از فضای فعلی شما استفاده می کنند. می توانید از این زیبایی های سنتی استفاده کنید یا مدلی با سبک مدرن تر انتخاب کنید.

 

شومینه دو طرفه

این یک نوع جالب است زیرا دو اتاق می توانند همزمان از آن لذت ببرند.

شومینه

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا