حمل و نقل

کرونا مسافران هوایی را ۴۵ درصد کم کرد

آمار نشان می دهد مسافران پروازهای داخلی در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۴۴ درصد داشته است.

به گزارش صما، بررسی آمارها نشان می‌دهد در ۷ ماهه نخست امسال، ۱۵۳ هزار و ۳۸۵ نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور رخ داده است؛ در حالی که در ۷ ماهه نخست سال قبل، ۲۲۲ هزار و ۲۲۳ سورتی پرواز انجام شده است که نشان دهنده تأثیرگذاری منفی ۳۱ درصدی کرونا بر نشست و برخاست هواپیماها بوده است.

همچنین در مدت مذکور ۱۴ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۴۰۷ نفر با پروازهای داخلی جابه جا شده اند اما در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۹۴۰ نفر مسافرت هوایی داشته اند که کاهش ۴۴ درصدی تعداد مسافران این بخش را در ۷ ماهه امسال نشان می‌دهد.

در فاصله فروردین تا مهر ماه سال جاری، ۱۱۸ تن بار با حمل هوایی جابه جا شده؛ اما در بازه زمانی مشابه در سال ۹۸، حجم بار جابه جا شده با هواپیما، ۲۲۴.۶ تن بوده که نشان دهنده کاهش ۴۷ درصد حمل بار با هواپیما در سال جاری بود.

مهرآباد با اعزام و پذیرش ۵.۵ میلیون نفر، پُرترددترین فرودگاه در ۷ ماهه امسال بود این در حالی است که این فرودگاه سال گذشته ۸.۵ میلیون مسافر را اعزام یا پذیرش کرده است که ۳۵ درصد رشد منفی را نشان می‌دهد.

در ۷ ماهه نخست امسال تنها ۱.۸ میلیون مسافر از فرودگاه مشهد جابه جا شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، ۵.۷ میلیون مسافر از این فرودگاه اعزام و پذیرش داشته اند که کاهش ۶۸ درصدی مسافران فرودگاه مشهد را رقم زده است.

در ۷ ماهه امسال ۴ فرودگاه زنجان، شاهرود، کلاله، همدان هیچ پروازی نداشتند این در حالی است که ۷ ماهه سال گذشته فرودگاه‌های مراغه و اراک، فرودگاه‌های بدون پرواز بودند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا