دانشنامه ساخت و ساز

مشخصات پنجره دو جداره خوب چیست

مشخصات پنجره دو جداره خوب چیست ؟ با توجه به تحقیقات انجام شده در بحث حفاظت از محیط زیست ، نشان می دهد پنجره ها می توانند عامل هدر رفتن ۲۵ درصد از مقدار انرژی مورد نیاز برای گرم کردن یک خانه و نیز ۵۰ درصد از مقدار انرژی مورد نیاز برای تهویه آن باشند . همچنین ، نصب پنجره های خوب ، روش ساده ای برای کاهش گازهای گلخانه ای و در نتیجه کاهش هزینه های انرژی است. پنجره های خوب به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که مانع از نفوذ هوا شده و در آب و هوای گرم ، گرمای حاصل از تابش خورشید را کاهش دهند . کاهش ورود و خروج هوا و انتقال حرارت ، از عوامل مهم در داشتن ساختمان هایی با راندمان انرژی مناسب هستند . این گونه بناها از هدر رفتن گرما در نقاط سرد و اتلاف سرما در مناطق گرم ممانعت می کنند.

درب و پنجره های دو جداره
درب و پنجره های دو جداره

مشخصات پنجره دو جداره خوب چیست ؟

به لحاظ صرفه جویی در مصرف انرژی ، پنجره ای که بیشتر عایق حرارتی باشد ، مناسب تر است. به طور کلی میزان عایق حرارتی پنجره تابع عوامل زیر است :

  • نوع شیشه مورد استفاده 
  • تعداد جداره های شیشه پنجره
  • ضخامت لایه هوایی حدفاصل دو شیشه
  • مقاومت حرارتی یا ضریب هدایتی
  • قاب پنجره نحوه  و درزبندی در زمان نصب
درب و پنجره های دو جداره
درب و پنجره های دو جداره

قاب های پنجره های خوب باید از جنس موادی عایق و با مقاومت و استحکام بالا ، مانند فایبرگلاس یا UPVC باشند. پنجره ها باید به گونه ای درزبندی شده باشند که در زمستان مانع از خروج هوای گرم شده و در تابستان از خروج هوای سرد جلوگیری نمایند . شیشه پنجره ها باید حداقل دو جداره باشد ، ولی بعضی از انواع آنها سه یا چهار جداره هستند . در پنجره های دو جداره ، فضای بین دو شیشه کاملا درزبندی شده است و معمولا با گازهای آرگون یا کریپتون پر می شود. فاصله بین دو جداره معمولا بین ۶ تا ۲۰ میلیمتر است. در صورتی که این فاصله ۱۵ میلیمتر باشد پنجره بیشترین کارایی را خواهد داشت . دو جداره کردن شیشه جلوی عبور نور را نمی گیرد ولی باعث کاهش گرمای خورشید می شود.

 

چگونه می توان پنجره دوجداره مناسب انتخاب کرد؟

برای خرید پنجره UPVC باید دقت کنید که از مواد اولیه استاندارد و با کیفیت استفاده شود تا بتوان بهترین کارآیی را شاهد بود.بهتر است بدانید که پنجره UPVC به عنوان کاملترین و جدید ترین پنجره دوجداره شناخته شده است و امروزه ازاین نوع پنجره می توان در انواع ساختمان ها استفاده کرد. انتخاب یک پروفیل UPVC مناسب و با کیفیت یکی از مهمترین مواردی است که باید در انتخاب پنجره های دوجداره به آن توجه نمود. یراق آلات با کیفیت ، مهندسی خوب که در جاهای ضروری مورد استفاده قرار گرفته و پیچ های مناسب در مکان های مناسب ، و اندازه گیری دقیق پنجره ، عواملی هستند که به طور مساوی در انتخاب پنجره دوجداره و در های دوجداره نقش مهمی دارند. تنوع در رنگ و طرح هم از دیگر مزایای پنجره UPVC است که به عنوان یکی از ویژگی های بارز آن به حساب می آید. زیرا با این قابلیت دیگر نیازی به نگرانی برای ناهماهنگی درب و پنجره با نمای ساختمان و دکوراسیون نیست.

درب و پنجره های دو جداره
درب و پنجره های دو جداره

 

از ویژگی های بارز بهترین پنجره های UPVC

  • قیمت مناسب
  • کیفیت بالا در طراحی و ساخت
  • تنوع در طرح و رنگ
  • استفاده از بهترین پروفیل ها
  • یراق آلات مناسب
  •  

به طور کلی پنجره دوجداره خوب باید چگونه باشد؟

پنجره های دوجداره از زمانی که وارد صنعت ساختمانی شده اند ، تحولی چشمگیری را در این صنعت شکل داده اند. با توجه به اینکه امروزه صرفه جویی در انرژی و هزینه از مهمترین موارد، در صنعت ساختمانی می باشد از این رو پنجره های UPVC مناسب ترین انتخاب می باشند. پنجره دوجداره خوب و با کیفیت باید به طور دقیق طراحی و تولید شود به صورتی که اگر برای ساخت این پنجره ها از بهترین ابزار و وسایل استفاده شود ولی روند تولید به صورت دقیقی انجام نشود ، در نتیجه پنجره تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار نمی باشد. پس استفاده از ابزار مناسب از جمله پروفیل ، شیشه و یراق آلات با کیفیت نیاز به مهارتی ویژه در ساخت دارد.

 

 

یک نکته در خرید پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی

 

یک نکته در خرید پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا