دانشنامه ساخت و ساز

پلاگین های مفید معماری در نرم افزار ۳ds Max

همانطور که می دانید تری دی مکس یکی از نرم افزار های قدرتمند برای معماری می باشد. در این مطلب آموزشی دو عدد از ابزار های مفید در زمینه معماری در تری دی مکس را به شما معرفی می کنیم.

نرم افزار 3dsmax
نرم افزار ۳dsmax

پلاگین FuturArch

یک ابزار جامع و بسیار کارآمد در زمینه ساخت ساختمانها و نماهای خارجی می باشد. شما با چند کلیک ساده و در عرض مدت کوتاهی میتوانید نمای کلی از ساختمان مورد نظر را بسازید. این پلاگین از ۳ بخش اصلی تشکیل شده است:

FuturArch Primitives : مجموعه ای از اشکال هندسی اولیه با قابلیت ریل تایم boolean و UV شده به صورت پیشفرض.

FuturArch Roofing : مجموعه کامل از ابزارها برای ایجاد سقف های پیچیده با زوایای مختلف. سریعترین راه برای ایجاد سقف به طور کامل و تبدیل آن به یک آبجکت سه بعدی در عرض چند ثانیه.

FuturArch ArchViz : مجموعه ای از ابزار های جانبی مورد استفاده در سازه ها مانند: دیوار، کفپوش، پنجره ها، درب ها، نرده ها، دستگیره ها و همچنین تعداد از ابجکتهای فضاهای داخلی.

استفاده از این پلاگین بسیار ساده است. فقط کافیست که آن را نصب کنید و سپس در لیست آبجکت های Geometry به بخشهای FuturArch دسترسی خواهید داشت.

Batzal Roof Designer : این پلاگین نسبت به پلاگین FuturArch ساده تر است، و کار آن صرفا جهت طراحی سقف با جزئیات بالا در نرم افزار ۳ds Max می باشد.

نرم افزار 3dsmax
نرم افزار ۳dsmax

Batzal Roof Designer که به صورت یک اصلاح گر در لیست Modifire های تری دی مکس اضافه میشود، قابلیت پشتیبانی از فایلهای CAD را دارد. و شما میتونید خیلی راحت از یک شکل ساده یک سقف با جزئیات بالا بسازید.

از دیگر قابلیت های ویژه این پلاگین، Texturing خودکار ابزار می باشد. یعنی بعد از ساخت سقف نیازی نیست که مدلتان را UV کنید. بلکه مدل شما به صورت خودکار UV میشود.

 

بهره برداری از نرم افزار مشترک بین شهرداری گرگان و نظام مهندسی ساختمان گلستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا