عکس

ترسناک ترین نقاط جهان را بشناسید

مکان‌هایی در جهان وجود دارد که در هر گوشه آن‌ها رمز و رازی نهفته است. قصد داریم در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره کنیم. ترسناک ترین نقاط جهان را بشناسید + تصاویر به شما هشدار می‌دهیم، اگر قلبتان ضعیف است مواظب خودتان باشید و اگر شجاع هستید مطلب را تا انتها بخوانید.

 

جزیره عروسک ها (The Island of Dolls) ، مکزیک

جزیره عروسک ها
جزیره عروسک ها

یک جزیره عجیب و متروکه در مکزیک وجود دارد که پر است از عروسک‌های ترسناک که از درخت‌ها آویزان شده اند. گفته می‌شود که در سال ۱۹۵۰ یک فرد ولگرد به نام جولین سانتانا باررا (Julián Santana Barrera) شروع به جمع آوری عروسک‌های دور انداخته شده در میان زباله‌ها کرده و برای آرامش روح دختربچه‌ای که در آب‌های آن حوالی غرق شده بود آن‌ها را از درخت‌های جزیره آویزان کرده است. باررا خود نیز در سپتامبر ۲۰۱۱ در آب‌های این جزیره غرق شد. اکنون بیش از ۱.۰۰۰ عروسک در این جزیره متروکه وجود دارد.

 

جزیره هاشیما (Hashima Island)، ژاپن

جزیره هاشیما
جزیره هاشیما
جزیره هاشیما
جزیره هاشیما

ساختمان‌های جزیره هاشیما قبلاً محل سکونت کارگران معدن زغال سنگ بوده و در سال ۱۸۸۷ بنا شده اند. در سال ۱۹۵۹ این مکان یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های زندگی در جهان شمرده می‌شد به طوری که این جزیره با خط ساحلی به طول تنها یک کیلومتر میزبان ۵.۲۵۹ نفر از کارگران ژاپنی بوده است. سرانجام مقامات به این نتیجه رسیدند که استخراج زغال سنگ از این معدن صرفه اقتصادی ندارد در تنیجه معدن را در سال ۱۹۷۴ تعطیل کردند. خوابگاه‌های کارگران نیز به یکی از مکان‌های ترسناک جهان تبدیل شد.

 

دیر استخوان‌ها (Chapel of Bones)، پرتغال

دیر استخوان‌ها
دیر استخوان‌ها
دیر استخوان‌ها
دیر استخوان‌ها

 

جنگل خودکشی (Suicide Forest)، ژاپن

جنگل خودکشی
جنگل خودکشی

جنگل خودکشی نام غیر رسمی جنگل آئوکیگاهارا (Aokigahara) است که در جزیره هونشو (Honshu) ژاپن قرار دارد. این جنگل بدنام محل خودکشی افرادی است که از زندگی خود خسته شده اند. جنگل خودکشی جایگاه ویژه‌ای در افسانه‌های ژاپنی دارد و ژاپنی‌ها بر این عقیده اند که این مکان توسط ارواح و اجنه تسخیر شده است. این جنگل بعد از پل گلدن گیت (Golden Gate Bridge) در سانفرانسیسکو معروف‌ترین مکان خودکشی در جهان به شمار می‌آید. بر در ورودی این جنگل نوشته شده: “زندگی شما هدیه باارزش والدینتان است. به خانواده خود فکر کنید. رنج خود را تنهایی تحمل نکنید. با شماره ۲۲-۰۱۱۰ تماس بگیرید.

 

بیمارستان روانی متروکه (Abandoned psychiatric hospital)، پارما، ایتالیا

بیمارستان روانی متروکه
بیمارستان روانی متروکه

این بنا که روزگاری یک بیمارستان روانی بوده اکنون توسط یک هنرمند برزیلی به نام هربرت باگلیونه (Herbert Baglione) به یک نمایشگاه هنری تبدیل شده است. وی از حس بیمارگونه این مکان الهام گرفته و طرح‌هایی از بیماران روانی در حال شکنجه را روی دیوار و کف این ساختمان به تصویر کشیده است.\

 

کلیسای سنت جرج (St. George’s church)، جمهوری چک

کلیسای سنت جرج
کلیسای سنت جرج
کلیسای سنت جرج
کلیسای سنت جرج

 

دخمه‌های پر از اسکلت پاریس (Catacombs of Paris)، فرانسه

دخمه‌های پر از اسکلت
دخمه‌های پر از اسکلت
خمه‌های پر از اسکلت
خمه‌های پر از اسکلت

شبکه‌ای از تونل‌ها و گودال‌های پیچ در پیچ در زیر شهر پاریس وجود دارد. بر اساس منابع مختلف طول تمامی این تونل‌های بین ۱۸۷ تا ۳۰۰ متر برآورد می‌شود. از پایان قرن ۱۸ میلادی تاکنون باقیمانده اجساد حدود ۶ میلیون نفر در این مکان دفن شده است.

 

بازار آکودسوا (Akodessewa market)، توگو

بازار آکودسوا
بازار آکودسوا

این بازار اشیا و گیاهان جادویی در شهر لومه پایتخت توگو واقع شده است. مردم اهل توگو، غنا و نیجریه به آیین خاصی به نام وودوو (Voodoo) باور داشته و برای عروسک‌ها قدرت جادویی قائل هستند. مجموعه اشیایی که در آکودِسِوا یافت می‌شود بسیار غیرمتعارف است. در این بازار از جمجمه یک گاو نر بزرگ گرفته تا سر خشک شده میمون، بوفالو و پلنگ و دیگر اقلام “جادویی” را می‌توان یافت.

 

جزیره طاعون (Plague)، ایتالیا

جزیره طاعون
جزیره طاعون

پوویجلیا (Poveglia) یکی از معروف‌ترین جزایر دنیا است که در دریاچه ونیز در شمال ایتالیا واقع شده است. بر طبق ادعا‌ها از زمان روم باستان این جزیره محلی برای نگهداری افراد مبتلا به طاعون بوده و بیش از ۱۶۰.۰۰۰ نفر در این جزیره دفن شده اند. مردم ایتالیا بر این باروند که ارواح مردگان در گوشه و کنار این جزیره پرسه می‌زنند. علاوه بر تاریخچه تاریک این جزیره ادعا شده است که در یک مرکز روانشناختی که در این جزیره احداث شده بود از بیماران بعنوان نمونه برای انجام آزمایشات روانشناختی استفاده می‌شده و در واقع بیماران را شکنجه روحی می‌داده اند. از اینرو برخی از محققان امور ماوراءالطبیعه این جزیره را به عنوان یکی از مخوف‌ترین مکان‌های روی زمین معرفی کرده اند.

 

تپه صلیب‌ها (Hill of Crosses)، لیتوانی

تپه صلیب‌ها
تپه صلیب‌ها

تپه صلیب‌ها در کشور لیتوانی محل براافراشته شدن تعداد زیادی صلیب (جمعاً حدود ۵۰.۰۰۰) است. این تپه اگر چه ظاهری شبیه گورستان دارد، اما در واقع گورستان نیست. باور عمومی مردم محلی بر این است که کسانی که در این محل صلیب بگذارند در زندگی خود کامیاب خواهند شد. نمی‌توان با قاطعیت گفت که چه کسی و در چه زمانی و به چه دلیلی اولین صلیب را در این منطقه برافراشته و تاکنون از راز این تپه رمز گشایی نشده است.

 

محل دفن مومیایی ‌های کابایان (Burial place of the Kabayan Mummies)، فیلیپین

مومیایی‌های کابایان
مومیایی‌های کابایان

مومیایی‌های کابایان در سال‌های ۱.۲۰۰ تا ۱.۵۰۰ میلادی در این مکان دفن شده اند. به گفته افراد محلی ارواح این افراد هنوز هم در این مکان پرسه می‌زنند. اجساد این مردگان با استفاده از ترکیبات خاصی مومیایی شده است و با توجه به تلاش‌های صورت گرفته برای سرقت این مومیایی ها، از این مکان به شدت محافظت می‌شود. شاید از خود بپرسید که چه دلیلی دارد کسی یک مومیایی را به سرقت ببرد! یکی از کسانی که سعی کرده بود از این محل دزدی کند در جواب سوال ما گفت که وی این کار را حق خود می‌داند، زیرا یکی از این مومیایی‌ها مطمعنا متعلق به جد وی خواهد بود.

 

غار آکتون تونیچیل موکنال (Actun Tunichil Muknal Cave)، بلیز

غار آکتون تونیچیل موکنال
غار آکتون تونیچیل موکنال
غار آکتون تونیچیل موکنال
غار آکتون تونیچیل موکنال

این غار در فاصله کوتاهی از شهر سَن ایگناسیو (San Ignacio) در کشور بلیز واقع شده و به عنوان بخشی از منطقه حفاظت شده طبیعی کوهستان تاپیر (Tapir Mountain Nature Reserve) شواهد بسیاری از تمدن مایا را در خود جای داده است. در بخشی از غار که به آن “معبد” گفته می‌شود مایا‌ها انسان‌ها را قربانی می‌کرده اند، زیرا بر این باور بودند که از این مکان می‌توانند به عالم مردگان وارد شوند.

 

عکس‌های پیش و پس از به‌کارگیری جلوه‌های ویژه در فیلم‌ها و سریال‌های معروف

عکس‌های پیش و پس از به‌کارگیری جلوه‌های ویژه در فیلم‌ها و سریال‌های معروف

 

 

 

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا