نظام مهندسی

برای اولین بار در کشور صورت گرفت:

برگزاری همایش ملی محیط زیست و صنعت ساختمان

برای اولین بار در کشور در استان گلستان توافق نامه برگزاری همایش محیط زیست و صنعت ساختمان امضا شد.

به گزارش «صما» و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، در نشست مشترک اعضای هیات رییسه این سازمان با مدیر کل محیط زیست مقرر شد، این همایش تخصصی پاییز سال جاری در گرگان برگزار شود.

;در این جلسه رییس نظام مهندسی ساختمان استان با استقبال از برگزاری این همایش و برنامه هایی از این قبیل گفت: ;طرح ساختمان سبز باید اجرایی شود.

;علیرضا میرزایی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان آمادگی کامل دارد تا در راستای تحقق ساختمان سبز همکاری لازم را داشته باشد. وی گفت: در کلیه مراحل از تولید مصالح تا اجرا و بهره برداری صنعت ساختمان با مقوله محیط زیست مرتبط است. این عضو هیات مدیره تاکید کرد ساخت و ساز های ساختمانی و نخاله های ساختمانی نباید به محیط زیست لطمه و آسیبی وارد نماید.

نایب رییس اول سازمان نیز در این دیدار، هدف اصلی برگزاری این جلسه را برقراری رابطه هرچه بهتر و نزدیکتر این سازمان با سازمان محیط زیست اعلام کرد. موسوی افزود: یکی از دغدغه های اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست می باشد. وی تاکید کرد نباید به خاطر آپارتمان سازی بی رویه محیط زیست را نادیده گرفت بلکه باید در راستای اجرای مفهومی از ساختمان سبز، قدم برداشت.

مدیر کل سازمان محیط زیست استان با اعلام این نظر که ; بیشتر طراحان ساختمان سبز در کشورهای اروپایی و آمریکایی ایرانی هستند افزود: باید از تجربه و علم ; این مهندسان استفاده مفید کرده و از انرژی های موجود ;در ساخت و سازها ;بهره برداری کرد. مهاجر اظهار داشت باید در پروژه های ساختمانی به موارد بهداشتی و ایمنی افراد جامعه توجه شود و به گونه ای انجام گیرد که به سلامت روح و جان لطمه ای وارد نکند. وی افزود: مهندسان ساختمان باید با استفاده از تکنولوژی های جدید و پیشرفته ساختمان آشنا باشند و خود را به مفهوم ساخت خانه سبز نزدیک نمایند. ;در این نشست مقرر شد کمیته ای مشترک در مورد چگونگی برگاری همایش تشکیل شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا