شرکت ها

پور خسروی مدیر کیفیت سیم و کابل همدان در گفت‌وگو با «صما»:

مشکلات داخلی و خارجی سد راه صادرات

پور خسروی مدیر کیفیت سیم و کابل همدان بابیان اینکه در طی سال‌های گذشته بخشی از دغدغه تولیدکنندگان که مواد اولیه را از داخل تهیه می‌کنند کاسته شده است گفت: در حال حاضر دو مشکل داخلی و خارجی برای امر صادرات گریبان گیر تولیدکنندگان است.

وی در خصوص مشکلات داخلى گفت: این مشکلات اصولاً به تولید و کیفیت و قیمت و حمل‌ونقل داخلى و بازاریابی و بسته‌بندى است. علاوه بر آن سیاست‌هاى صادراتى و ارزى و همچنین ضایعات ناشى از مدیریت‌هاى ناصحیح نیز بر دامنه آن مى‌افزاید.

پور خسروی در خصوص مشکلات بین‌المللى صادرات نیز گفت: محدود بودن اقلام صادراتی، کشش‌پذیرى کالاها، وجود رقبا، عدم استمرار، عدم انجام به‌موقع تعهدات، عدم شناخت فرهنگ مصرفى کشورهاى خریدار، ضعف تبلیغات ناهماهنگى در عرضه کالا و … از مهم‌ترین مشکلات بین‌المللى صادرات کالاهای تأسیساتی است.

وی بابیان اینکه واردات تجهیزات و ماشین‌آلات نیز دغدغه تولیدکنندگان است گفت: در حال حاضر واردات این تجهیزات نیز به دلیل تحریم با مشکلات عده‌ای روبرو است.

پور خسروی درنهایت در خصوص تأثیر کالاهای زیر پله‌ای گفت: در حال حاضر بخش تأسیسات از جانب محصولات زیر پله‌ای دچار چالش شده که باید در خصوص نظارت‌های دقیق‌تری صورت بگیرد.

شرکت صنایع سیم و کابل همدان در سال ۱۳۶۱ با توجه به نیاز صنعتی کشور، توسط بخش خصوصی تأسیس و با احداث سالنی برابر با ۳۰۰۰ مترمربع در همدان برای تولید انواع سیم و کابل افشان فشار ضعیف تا یک کیلوولت تأسیس و احداث گردید و در سال ۱۳۶۸ این مجموعه در اداره ثبت‌اسناد و املاک استان همدان به نام شرکت صنایع سیم و کابل همدان ثبت گردید.

شایان‌ذکر است این شرکت در سال ۱۳۷۲ با احداث ۳۸۰۰ مترمربع سالن و اضافه کردن ماشین‌آلات جهت تولید انواع مقاطع کابل‌های فشار ضعیف تا یک کیلوولت و در سال ۱۳۷۴ با احداث ۲۷۰۰ مترمربع سالن و اضافه کردن ماشین‌آلات تولید انواع آمیزه‌های پی‌وی‌سی و در سال ۱۳۸۳ با احداث ۱۰۰۰۰ مترمربع سالن جهت توسعه کمی تولید انواع کابل‌های فشار ضعیف، تولید کابل‌های مخابراتی، تولید کابل‌های با عایق XLPE و در سال ۱۳۸۴ با احداث ۱۴۰۰ مترمربع سالن جهت تولید مفتول مس ۸ میلی‌متری توانسته برنامه‌های توسعه‌ای خود را به‌پیش ببرد.

ماشین‌آلات تولیدی این شرکت شامل انواع دستگاه‌های کشش، بانچر، تاب، اکسترودر از معروفترین سازندگان جهانی از کشور های اتریش، آلمان، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، چین و کانادا می باشد

در حال حاضر این کارخانه با مساحتی معادل ۸ هکتار و زیر بنایی برابر ۲۵ هزار متر مربع و استفاده از ماشین آلات مدرن، انواع سیم و کابل فشار ضعیف و کابلهای مخابراتی را مطابق استاندارد ملی ایران و سایر استانداردهای بین المللی تولید می نماید.

با اجرای طرحهای توسعه و استفاده از ماشین آلات جدید، در حال حاضر توانایی تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف و کابلهای مخابراتی را با ظرفیت سالیانه ۳۵۶۰۰ تن دارد. در واحد گرانول سازی، امکان تولید سالیانه ۱۵۰۰۰ تن انواع گرانول P.V.C و در واحد مفتول سازی امکان تولید مفتول مس ۸ میلیمتر به روش UP CAST با ظرفیت تولید سالیانه ۷۵۰۰ تن فراهم گردیده است.

بخشهای تولید کابلهای شبکه کامپیوتری (LAN) و کابلهای فشار متوسط و قوی در دست اجراست و بزودی در ردیف محصولات این شرکت قرار خواهند گرفت.

بدیهی است توسعه فیزیکی و بالا بردن کمیت تولید بدون استفاده از ابزار مدیریت جامع، امکان پذیر نبوده، لذا این شرکت سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015، حفاظت از محیط زیست ISO14001:2015، ایمنی و بهداشت شغلی OHSAS 18001:2007 و گواهی CE MARKING را دریافت کرده است.

ضمناً واحد آزمایشگاه این شرکت با استقرار ISO/IEC 17025 موفق به دریافت گواهینامه تائید صلاحیت آزمایشگاه از اداره استاندارد شده است و در حال حاضر آزمایشگاه همکار موسسه استاندارد نیز می باشد.

مدیریت تضمین کیفیت و سیستمهای کنترل در خط (on-line) مشتریان را از کیفیت بالای محصولات شرکت و انطباق مشخصات فنی آنها را با استانداردهای ملی ایران (ISIRI 3569-1, ISIRI 607) و سایر استانداردهای رایج بین المللی (VDE, IEC, BS, ASTM, …) مطمئن می سازند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا