شرکت ها

فرهنگ مدیر اجرایی سایان الکتریک در گفت‌وگو با «صما»:

حاشیه سود اندک در قبال حفظ کیفیت

فرهنگ مدیر اجرایی سایان الکتریک بابیان اینکه در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل تولیدکننده واردات و تأمین مواد اولیه است گفت: در حال حاضر اختلاف و نوسان قیمت، بروکراسی‌های اداری گمرک و همچنین عدم همکاری مسئولان ذی‌ربط برای تأمین قطعات باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان درگیر مباحثی شوند که انرژی آن‌ها صرف حل این مسائل می‌شود.

وی گفت: نوسان قیمت یکی از مشکلات مهم تولیدکنندگان است چراکه با نوسان قیمت ما باید قیمت کالاهای خود را بروز کنیم و این مورد خسارت‌های زیادی بر بخش مالی شرکت وارد کرده است.

فرهنگ بابیان اینکه تولیدکنندگان مجبور هستند برای حفظ کیفیت کالاهای خود حاشیه سود خود را کاهش دهند خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت سایان الکتریک برای حفظ کیفیت حاشیه سود خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده است.

مدیر اجرایی سایان الکتریک در ادامه در خصوص ارزیابی کیفیت کالاهای روشنایی گفت: متأسفانه ارگان مرجعی در بخش محصولات روشنایی وجود ندارد و استاندارد برخی از شرکت‌ها کاملاً فرمالیته است. وقاحت این شرکت‌های به‌جایی رسیده که پرچم برخی از کشورها را روی بسته‌های محصولات خود چاپ می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر استاندارد برای چراغ اجباری نیست اما گویا سازمان استاندارد به دنبال اجباری کردن آن‌ها هستند.

فرهنگ گفت: در حال حاضر در بازار روشنایی لامپ‌هایی چینی وجود دارد که ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد درحالی‌که نمونه باکیفیت آن توسط تولیدکننده داخلی ۲۵ هزار تومان تمام می‌شود. یکی از دلایل این موضوع را می‌توان در عدم نظارت صحیح دید.

مدیر اجرایی سایان الکتریک گفت: در حال حاضر مافیا وارد بخش روشنایی شده و دست‌هایی هستند که کالای بی‌کیفیت را به میزان قابل‌توجهی وارد بازار هدف می‌کنند. و حتی علی‌رغم تأکیدات ارگان‌های ذی‌ربط در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی توسط لامپ‌های پرمصرف ارگان‌ها و نهادها این بخش‌نامه را نمی‌پذیرند و با شرکت‌های تولیدکننده همکاری نمی‌کنند.

یاد آور می شود : شرکت سایان الکتریک طرح توسط هسته ای از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر کشور که فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۸۶در قالب شرکت سایان آدا الکتریک آغاز نموده بودند، در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد.

شرکت سایان الکتریک با اخذ مجوز OEM Partner از شرکت معظم اسرام آلمان و با استفاده از امکانات منطقه آزاد تجاری ارس اقدام به تاسیس و گسترش سالن های تولید و مونتاژ انواع چراغ های فضاهای داخل، خارج، مبلمان شهری و چراغ های معابر نموده است.

ساختار شرکت از بدو تاسیس با رویکرد انجام پروژه به صورت EPC بنا نهاده شده است. با توجه به ویژگی های خاص این پروژه ها در زمینه برنامه ریزی، کنترل و سرعت بخشیدن به فعالیتهای همزمان و حفظ کیفیت اجرا، این شرکت متعهد به اجرای یک سلسله فعالیتهای موازی در قالب برنامه زمانبندی پروژه است به طوری که همزمان با پیشرفت خدمات مهندسی، خدمات تحویل کالا و تجهیزات به پروژه نیز انجام می شود.

در پروژه های تحت مسئولیت، سعی مجموعه بر آن است تا خدمات مهندسی و تدارکات کالا را به گونه ای کنترل کند که ضمن حفظ استانداردهای مورد اشاره در قرارداد، هزینه های اضافی در تدارکات کالا را به حداقل برساند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا