شرکت ها

خردمند مدیر فروش شرکت‌ بخش انرژی سیم کابل یزد در گفت‌وگو با «صما»:

تامین مواد اولیه مشکل اصلی تولید

خردمند مدیر فروش شرکت بخش انرژی سیم کابل یزد بابیان اینکه در تولید کابل به‌شدت با مشکل تأمین مواد اولیه روبرو هستیم گفت: مواد اولیه این کالا از کشورهای خارجی تأمین می‌شود و متأسفانه این مواد به‌واسطه تحریم‌ها وحضور دلالان برای تولیدکننده گران تمام می‌شود.

وی گفت: قیمت غیرمنطقی مواد اولیه، به‌صورت مستقیم مصرف‌کننده‌ها را متأثر کرده و هزینه‌های آن‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد.

خردمندگفت: در حال حاضر کارخانه‌های تولیدی با رکود مواجه هستند. به‌طورکلی سیم و کابل در ۲ بخش دارای بازار مصرفی است. یکی از بازارهای مصرفی صنعت ساختمان است که با رکود همراه بوده و دیگری پروژه‌های زیرساختی نفت و گاز و پتروشیمی، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی است. با توجه به میزان بودجه کشور در تمامی پروژه‌ها با یک رکود مواجه هستیم، یعنی نه پروژه‌های عمرانی فعال هستند و نه قدرت خرید چندانی در صنعت ساختمان وجود دارد بنابراین این دو بخش باعث شده وضعیت سیم و کابل کشور با مشکلات زیادی روبرو شود.

یادآور می‌شود:شرکت سیم و کابل یزد در سال ۱۳۵۹ در زمینی به مساحت ۸۶۰۰۰ مترمربع تأسیس شد. در ابتدا تولید این مجموعه، منحصر به سیم بود که به‌صورت کارگاهی تولید می‌شد. درسال ۱۳۶۱ سالن تولید ۱ به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع ساخته و تولیدات با تنوع بیشتری ادامه یافت. پس از گذشت چندی با رویکرد توسعه بخشی به فعالیتهای تولیدی در سال ۱۳۷۶ سالن تولید ۲ به مساحت ۴۸۰۰ متر مربع جهت افزایش سرعت وکیفیت و تنوع تولیدات احداث شد و در سال ۱۳۸۷ سالن تولید ۳ به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع به منظور تولید کابل‌های با روکش سرب احداث گردید.

تولید کابلهای فشار متوسط در سال ۱۳۸۲ با نصب و راه اندازی تجهیزات ویژه تولید این کابلها شامل خط تولید عایق کابل‌های فشار متوسط و خط اسکرین و آرمورینگ کابل‌های فشار متوسط و فشار قوی و نهایتا احداث آزمایشگاه فشار قوی سیم و کابل یزد با ولتاژ ۳۵۰ کیلو ولت و توان ۶۰۰۰ ولت آمپر آغاز گردید.

با توجه به افزایش روز افزون تقاضا در خصوص کابلهای با روکش سرب این شرکت در صدد نصب و راه اندازی خط تولید این گونه کابل‌ها برامد. لذا در سال ۱۳۸۷ با خرید ماشین آلات و تجهیزات و نصب آن نهایتادر سال ۱۳۸۸ اولین کابل با غلاف سرب تولید شد.

در سال ۱۳۸۹ مطابق با اهداف تایین شده در خصوص افزایش حجم تولید، این شرکت با افزودن خط تولید ۸ سیمه به خطوط تولید توانست حجم تولید کابلهای کنترلی و فرمان را تا حد ۱۰۰ درصد افزایش دهد.

با توجه به استراتژی بلند مدت شرکت مبنی بر همگام بودن با رشد تکنولوژی تهیه تمام ماشین آلات و دستگاهها از بهترین و معتبرترین شرکتهای سازنده صورت گرفته است.

ظرفیت تولیدات شرکت ۲۵۰۰۰ تن در سال میباشد که برخی از آنها شامل محصولات زیراست: انواع سیم و کابلها با مصارف عمومی، کابلهای کنترل و ابزار دقیق و تلفنی، کابل‌های صنعتی فشار ضعیف با عایق PVC، PE، XLPE، EPR و … در انواع مسلح و شیلد دار، کابل با کاربردهای خاص مانند کابل سنسور، LAN و کابل‌های ضد آتش دارای قابلیت ارائه سرویس در شرایط آتش سوزی تا دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد، انواع کابلهای کم دود و عاری از مواد هالوژنه، انواع کابل‌های فشارمتوسط تک و سه رشته دارای هادی مسی و آلومینیومی با عایق XLPE با زره سیم یا نوار، کابل‌های ضد آب با استفاده از نوارهای کوپلیمر، انواع کابل‌های با غلاف سرب، کابل‌های خودنگهدار فشار ضعیف و فشار متوسط شرکت سیم و کابل یزد دارای تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی برای انجام آزمونهای نوعی (TYPE)، نمونه ای (SAMPLE) و جاری (ROUTINE) بر روی تمامی محصولات بر اساس استانداردهای رایج صنعت از جمله ISIRI، IEC، BSI و VDE است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا