مسکن و ساختمان

معماری و شهرسازی مسکن مهر مطلوب رئیس جمهور نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه معماری و شهرسازی مسکن مهر مطلوب رئیس جمهور نیست، گفت:‌ این معماری مطابق با برنامه پنجم توسعه نیست؛ بنابراین باید معماری ایرانی- اسلامی در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب برسد.

; مهر- فریبرز واحدی در مراسم معارفه خود به عنوان نخستین مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر کنترل کیفی و بررسی عملکرد در حوزه مهندسان ساختمان، اظهار داشت: در این بخش باید حساسیت بیشتری وجود داشته باشد و مقررات ملی ساختمان هم به روز شود، ضمن آنکه باید در حوزه شهرداری تهران و دیگر بخش‌ها هماهنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع حمل و نقل استان تهران بیان کرد: برای افق ۱۴۰۴ این سند تهیه شده همچنین نقشه راه ۱۴۱۰ و ۱۴۱۵ هم تهیه شده است اما هنوز طرح جامع حمل و نقل کشور عملیاتی نشده ولی ما سند کاربردی آن را در اختیار داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه پروژه های زیادی در تهران در حال اجراست، گفت:‌ از محل منابع استانی ۲۷ میلیارد تومان در اختیار اداره کل راه و ترابری استان تهران قرار دارد و در حوزه سازمان راهداری هم حدود ۶۰ میلیارد تومان در اختیار این اداره کل قرار گرفته است؛ در واقع ما با کمتر از ۱۰۰ میلیارد ;تومان هزار میلیارد ; تومان پروژه در حال اجرا داریم.

وی با بیان اینکه ۲۲۴ میلیارد تومان پروژه در این هفته آماده بهره برداری است، بیان کرد: اولویت ما تکمیل مسکن مهر در استان تهران است و پروژه جدیدی را تعریف نخواهم کرد.

واحدی تصریح کرد‌:‌ زمین‌های متعلق به دولت و وزارت راه و شهرسازی هم بایستی احیا شوند و یا به عنوان اموال منقول و غیرمنقول به فروش برسند و یا اینکه با املاک دیگر تهاتر شوند.

در ادامه علیرضا محفوظی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این اداره کل آخرین اداره‌ای است که در راه و شهرسازی ادغام می‌شود، اظهار داشت: دلیل این دیرکرد اهمیت و کارکرد استان تهران در کشور بوده است و این تعمق کارشناسی باعث می‌شود که ما توقفی در ادغام نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ادغام یک تغییر ساختاری است و رویکرد جدید در کشور است، گفت:‌ همان طور که مجلس اعلام کرد مسئولیت‌های هر دو وزارتخانه مانند سابق باید پیگیری شود و تشکیلات این استان هم باید به سرعت با استقرار مدیران به سرانجام برسد و این موضوع هم نباید بیش از یک هفته به طول بیانجامد.

محفوظی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی این اداره کل ۵۰۰ میلیارد تومان، اظهار داشت: مهمترین اولویت دولت اتمام مسکن مهر است که بسیار مورد توجه رئیس جمهور هم قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه معماری و شهرسازی مسکن مهر مطلوب احمدی‌نژاد نیست، گفت:‌ این معماری مطابق با سیاست‌های کلی برنامه پنجم و قانون برنامه پنجم هم نیست؛ بنابراین باید معماری ایرانی- اسلامی در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از اینکه بیشتر برای آماده سازی و زیربناها دغدغه داریم تا نسبت به معماری ساختمان‌ها، گفت: مراجعات زیادی داریم که مردم اعلام می‌کنند مهندسان ناظر در پروژه فقط از ما پول می‌گیرند اما آنها دیگر در طول ساخت پروژه نمی‌بینیم که به اینها باید رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه نباید در هر جاده‌ای دو بانده شدن راحت‌تر است آن را انجام دهیم، گفت: جاده‌هایی ;وجود دارند که که در مدت ۴ یا ۵ سال اخیر ساخته شده‌اند اما روکش آنها دچار مشکل شده است بنابراین باید به کیفیت آنها توجه ویژه‌‌ای شود.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا