مسکن و ساختمان

گل پیچشی بامبو؛ تدبیر جدید کاهش انرژی برق

این توربین از چوب‌‌های لوله‌‌ای بامبو در اندازه و قطرهای متفاوت تولید شده که به صورت افقی در یک پایه اصلی بامبو نصب شده‌اند. داخل این لوله‌های بامبو کاملاً خالی است که انرژی باد به راحتی در آن‌ها گردش می‌کند.

گروه بین‌‌الملل- در حال حاضر مصرف بی‌رویه انرژی برق در مناطق شهری کشورهای جهان به ویژه خیابان‌های اصلی که از ترافیک سنگین روزانه برخوردارند، به یکی از معضلات بزرگ منطقه تبدیل شده است.
;از این رو بسیاری از طراحان و معماران شهری برای ارائه پروژه‌های توسعه شهری اقدام به طراحی جدیدترین فناوری‌ها با استفاده از سیستم‌های طبیعی کرده‌‌اند که علاوه بر کاهش چشمگیر انرژی برق به پاکسازی محیط خارجی نیز کمک می‌کند.
طراحی و ساخت توربین‌های بادی بامبو که همچون یک تیر چراغ ‌برق در خیابان‌های اصلی مناطق شهری به کار گرفته می‌شوند، از جمله این تکنولوژی‌های جدید به شمار می‌رود. ; گل پیچشی بامبو از دیگر عناوینی است که برای این توربین جدید عنوان شده است. این توربین از چوب‌‌های لوله‌‌ای بامبو در اندازه و قطرهای متفاوت تولید شده که به صورت افقی در یک پایه اصلی بامبو نصب شده‌اند. داخل این لوله‌های بامبو کاملاً خالی است که انرژی باد به راحتی در آن‌ها گردش می‌کند.
;چوب‌های بامبو به صورت موج‌دار به دور پایه اصلی خود می‌چرخند و در همان لحظه انرژی برق و روشنایی موردنظر را تامین می‌کنند.
در پایه اصلی توربین لایه فولادی با پیچ‌های گردشی سبک به کار گرفته شده تا قدرت آن را هنگام وزش بادهای سنگین موسمی حفظ کند. هر اندازه شدت باد در چوب‌های بامبو بیشتر باشد، حجم انرژی تولیدی نیز افزایش پیدا می‌کند.
سیم‌های الکترونیکی نیز در درون لوله‌های بامبو نصب شده است که اتصال لازم را برای تبدیل انرژی باد به برق در توربین ایجاد می‌کند.
گل پیچشی بامبو به راحتی جایگزین تیر چراغ برق در اتوبان و آزادراه‌های شهر کلمبیا شده است و با کم‌ترین هزینه ممکن، روشنایی مورد نیاز ; این منطقه را تامین می کند. ; با توجه به منطقه موردنظر و مساحت خیابان، اتوبان یا آزادراه‌های مربوطه می‌توان از این توربین‌های بادی بامبو در اندازه، ارتفاع و ظرفیت‌های مختلف بهره‌مند شد.

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا