مسکن و ساختمان

جدیدترین تصمیمات برای بازار فولاد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اتخاذ جدیدترین تصمیمات برای بازار فولاد از سوی کارگروه تخصصی فولاد خبرداد و گفت: سبدهای عرضه در بورس به دلیل دسترسی سریع و آسان متقاضیان و نیز تامین راحت‌‎تر نقدینگی کوچکتر خواهد شد.

سیدجواد تقوی در خصوص جدیدترین تصمیمات ;برای تنظیم بازار فولاد گفت: ;فولاد همچنان باید در بورس عرضه و مبنای قیمتی آن نیز در بورس تعیین می‌شود که تلاش ما بر این است که در کارگروه تخصصی فولاد، موضوع نیازمندی ;به فولاد را از طریق واردات شمش انجام داده و زمینه‌های واردات آن را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار صما، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واردات شمش برای تامین نیاز فولاد کشور سبب افزایش اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده می‌شود، البته ;حوزه‌های مختلفی نیز در کارگروه کنترل بازار تعیین شده‌اند تا نیازمندی شمش را در کشور تامین کنند.

وی مشکل اصلی بر سر راه تنظیم بازار فولاد را بورس دانست و ابراز امیدواری کرد که ;با کنترل دقیقی که در بورس صورت می‌گیرد، شرایط ;برای گروههای مختلف نیاز که در بخش تقاضای این کالا قرار می‌گیرند، ;به گونه‌ای تعدیل ;شود که از حجم خریدهای عمده‌ای که خریداران در بورس انجام می‌دهند، کاسته شود.

تقوی در توضیح این مطلب تصریح کرد: ;تصمیم بر این است که نیازمندی در بورس کالا را با سبدهای کوچکتری برای متقاضیان ;تامین کنیم که البته این موضوع، ;به معنای محدودیت ارایه کالا نیست؛ بلکه هدف این است که فروش فولاد را در بورس کالا با سبد کوچکتری تنظیم کنیم که نقدینگی کمتری نیاز داشته باشد.

وی گفت و گو با مهرخاطرنشان کرد: افرادی که شمش وارد می‌کنند، باید محصول نهایی را نیز ;در بورس عرضه ;کنند؛ چراکه این ;یک قانون است؛ ولی هدف نهایی ;این است که طرف تقاضا و عرضه از تعادل نسبی برخوردار شوند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: ;مهمترین ;موضوع برای واردات؛ تامین نقدینگی است که در این رابطه مشکلاتی وجود دارد ;و البته تشکل‌هایی در این حوزه هستند که ;در این حوزه وارد شده‌اند و در کارگروه کنترل بازار نیز حضور یافته‌اند و از این جهت تعهد برای واردات ;دارند که امیدواریم تعهدات را انجام دهند.

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا