مسکن و ساختمان

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان استان تهران:

بسترهای لازم برای ایجاد ساختمان های پایدار فراهم شود

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه بحث ساختمان پایدار در کشور نیازمند بسترسازی است ، گفت: تاکنون اقدامات برنامه ریزی شده و تاثیرگذاری در حوزه ساختمان پایدار انجام نشده است.

رامین گوران اوریمی، با اعلام مطلب فوق در آیین افتتاحیه پنجمین “همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار” و سومین “همایش و نمایشگاه نما و طراحی داخلی، توضیح داد:  “

۴۰ در صد انرژی در کشور ما در حوزه صنعت ساختمان مصرف می شود. با این شرایط و مصرف انرژی بالا متاسفانه بحث ساختمان پایدار معنی پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچگونه بسترسازی موثری در بحث ساختمان پایدار انجام نشده و اقدامات در حد سیمنار، همایش و… محدود شده است. هر چند که ممکن است سازمان ها و شرکت هایی به صورت خصوصی در خصوص ساختمان پایدار اقداماتی انجام داده باشند، اما این گونه اقدامات سازمان یافته  نیست و از طرفی ساختمان پایدار نیاز به اقدامات جدی و برنامه ریزی شده دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان استان تهران با تاکید بر اینکه شاخص های ارزیابی ساختمان پایدار باید مشخص شود، خاطرنشان کرد:  پس از مشخص شدن دقیق شاخص های ارزیابی می توان اقدامات لازم را در بحث ساختمان های پایدار انجام داد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع نماهای ساختمان در صنعت ساختمان کشور، اضافه کرد: در بحث طراحی نما ضروری است تا از مصالحی استفاده شود که با محیط زیست سازگاری داشته باشد.

گوران اوریمی  با اشاره به وظایف سازمانه و نهادهای ذی ربط در مدیریت نمای ساختمان و ساختمان های پایدار، گفت: پیشنهاد می شود شهرداری تهران که متولی مهم این بحث است و همچنین سازمان نظام مهندسی بحث ساختمان پایدار را بصورت جدی مورد پیگیری قرار دهند و سیستم های مربوطه بومی سازی شود تا کشور و صنعت ساختمان از مزایای این اقدام مهم بهره مند شود.

سومین-نمایشگاه-نما

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا