شرکت ها

علی ابن‌الرضا مدیر گروه روشنایی شعاع در گفت‌وگو با «صما»:

سه مشکل اصلی تولید لامپ های روشنایی

ابن‌الرضا بابیان اینکه در حال حاضر شرکت شعاع ۴۰۰نوع چراغ را وارد بازار کرده است گفت: بزرگ‌ترین دغدغه های تولیدکنندگان این عرصه نبود استاندارد جامع در رابطه با چراغ و عدم‌حمایت از سوی ارگان‌های ذی‌ربط است.

وی گفت: استانداردهای موجود در بخش چراغ و روشنایی مربوط به ده سال پیش اروپا است که حتی ترجمه‌های صحیحی هم ندارند و متاسفانه همین استانداردها نیز برحسب سلایق توسط برخی از انجمن‌ها تغییر کرده است.

مدیر شرکت شعاع بابیان اینکه در حال حاضر هیچ شرکت داخلی توانایی تولید لامپ‌های ال ای دی را ندارد گفت: تمامی شرکت هایی که ادعای تولید لامپ‌های ال ای دی رادارند بسته‌بند کننده این لامپ‌ها هستند.

ابن الرضا یکی از دلایل عدم تولید لامپ‌های ال ای دی را نبود فنّاوری و به‌روز شدن سریع این لامپ‌ها دانست و در این خصوص گفت: برای هیچ تولیدکننده‌ای به‌صرفه نیست ماشین‌آلات تولید ال ای دی را وارد کند چرا که بعد از مدتی باید بخشی از تجهیزات را به علت به‌روز کردن از چرخه تولید خارج کند.

وی بابیان اینکه ال ای دی‌ها در بهینه‌سازی مصرف انرژی مؤثر هستند گفت: این چراغ‌ها ازلحاظ مصرف و سلامتی بسیار بهینه هستند . در شرایطی که گرمایش کره زمین به یک معضل جدید تبدیل شده است، کاهش مصرف انرژی الکتریکی به کاهش مصرف سوخت های فسیلی و در نتیجه کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن کمک می کند. (انتشار گاز دی اکسید کربن یکی از عوامل اصلی گرمایش کره زمین است) بنابراین تمامی تولید کنندگان وظیفه دارند زمین را برای آیندگان نیز حفظ کرده و آن را به صورت محیطی قابل سکونت نگاه داریم و لذا شرکت شعاع سعی می کند با اتکا به دانش فنی و تجربه خود و با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا نسبت به کاهش مصرف انرژی الکتریکی اقدام کند .

ابن الرضا گفت: در حال حاضر نبود استاندارد جامع ،عدم‌حمایت از تولیدکننده و عدم واردات مواد اولیه به میزان کافی و باقیمت مطلوب سه مشکل اصلی صنعت روشنایی کشور است.

شایان‌ذکر است: گروه صنعتی شعاع با پیش از ۶۰ سال تجربه پیشرو در تولید صنایع روشنایی کشور است. این گروه با گرایش روزافزون به زیباسازی محیطِ زندگی، کار و نیاز به طراحی و تولید متنوع و انبوه چراغ‌های روشنایی، فعالیت خود را با تولید درزمینهٔ صنایع الکتریک و روشنایی آغاز نمود. گروه صنعتی شعاع از آغاز توانسته است با ارائه کیفیت بالای محصولات و سرویس‌های ویژه، مرجع قابل‌اطمینان برای خدمات به مشتریان باشد. این شرکت با بهره‌گیری از کادری مجرب و آموزش‌دیده و نیروهای متخصص درزمینهٔ تولید و ارائه طیف گسترده‌ای از انواع چراغ‌ها، توانسته سهم قابل‌توجهی از بازار داخلی و کشورهای همسایه را در بربگیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا