شرکت ها

محمد حق‌پرست مدیر فروش پارس شهاب تهران‌ در گفت‌وگو با «صما»:

بازی نابرابر قیمت و کیفیت در بخش روشنایی

محمد حق‌پرست مدیر فروش پارس شهاب تهران بابیان اینکه تأمین مواد اولیه بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان است گفت: در حال حاضر یکی از دلایلی که بخشی از تولیدکنندگان عرصه تولید را رها کرده‌اند مسئله تأمین مواد اولیه است.

محمد حق‌پرست مدیر فروش پارس شهاب تهران بابیان اینکه تأمین مواد اولیه بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان است گفت: در حال حاضر یکی از دلایلی که بخشی از تولیدکنندگان عرصه تولید را رها کرده‌اند مسئله تأمین مواد اولیه است.

وی گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه هرروز با یک قیمت جدید روبه‌رو می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد نوسانات قیمتی همچنان به قوت خود باقی است. این نوسانات در حالی وجود دارد که برخی مواد اولیه موردنیاز برای خطوط تولید در بازار یافت نمی‌شود.

حق‌پرست گفت: این روند مسیر رشد و توسعه صنایع داخلی را پر از دست‌انداز کرده؛ به‌گونه‌ای که نمی‌توان گفت تنها یک صنعت خاص مانند صنعت تأسیسات با چنین چالش‌هایی روبه‌رو است.

وی بابیان اینکه مسئله دیگر مربوط به کیفیت کالاها است گفت: متأسفانه در حال حاضر قیمت کالا تعیین‌کننده مسیر برند است هر برندی که قیمت پایینی دارد بازار را قرق کرده است درحالی‌که باید کیفیت معیار انتخاب کالا باشد. به‌طور مثال قیمت محصولات روشنایی پارس شهاب نسبت به کالاهای مشابه ۲۰ درصد بالاتر است و این گرانی فقط به علت استفاده از مواد اولیه باکیفیت و محصول نهایی مطلوب است.

حق‌پرست گفت: متأسفانه همواره کیفیت فدای قدرت خرید شده است وقتی قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند مردم به دنبال کالاهایی هستند که روز خود را شب کنند.

وی بابیان اینکه این ارزیابی کمی با کیفی وارد بدنه پیمانکاری نیز شده است گفت: در حال حاضر پیمانکاران به دنبال کالاهایی هستند که قیمت تمام‌شده پایینی داشته باشد. به‌طور مثال این عده به دنبال وات واقعی در لامپ نیستند چراکه می‌دانند ارزیابی یا سنجشی از سوی مصرف‌کننده در خصوص وات و میزان روشنایی ارائه نمی‌شود.

وی گفت: در حال حاضر سازمان استاندارد نیز تأییدیه استاندارد به کالاهایی می‌دهد که نباید نشان استاندارد داشته باشند.

مدیر فروش پارس شهاب تهران‌ بابیان اینکه سطح توقع جامعه نیز کاهش پیداکرده است گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان به علت مشکلات تولید مواد اولیه ظرفیت تولیدی خود را پایین آورده‌اند و ازآنجایی‌که جامعه نیازمند بخش روشنایی است سازمان استاندارد سخت‌گیری‌های لازم را در این خصوص انجام نمی‌دهد؛ و از طرف دیگر بخش مصرف‌کننده نیز به دنبال کالای ارزان است.

وی گفت: در حال حاضر پارس شهاب و پارس خزر همکار سازمان استاندارد است و به دلیل وجدان کاری خود به دنبال ارائه کالاهای باکیفیت است اما متأسفانه بازار در قبضه قیمت‌ها بوده و کمیت فدای کیفیت شده است.

یادآور می‌شود: شرکت لامپ پارس شهاب به دنبال پاسخگویی نیاز مشتریان برای تأمین روشنایی در سال ۱۳۴۸ به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع لامپ با سرمایه‌گذاری مشترک توشیبای ژاپن تأسیس گردید و اولین لامپ التهابی و فلورسنت ایران را تولید کرده است. پارس شهاب در این سال‌ها همگام با نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین به افزودن لامپ‌های جدید و پربازده با کاربردهای گوناگون به سبد محصولات خود پرداخته و موفق به عرضه بیش از یک میلیارد لامپ گشته است همچنین شرکت شهاب توشه با کادری مجرب درزمینهٔ طراحی سیستم‌های خورشیدی با جدیدترین نرم‌افزارهای روز دنیا PVSOL,SUNNY DESIGN, PVSyst تهیه تجهیزات، مشاوره و اجرا توانسته است در زمره بهترین تأمین‌کنندگان قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا