شرکت ها

سلیمانی کارشناس فروش وینو پلاستیک در گفت‌وگو با «صما»:

وضعیت قرمز نظارت‌های صوری نظام‌مهندسی در بخش تأسیسات

سلیمانی کارشناس فروش وینو پلاستیک بابیان اینکه بخشی از مشکلات تأسیسات ریشه در مسئله فرهنگی دارد. گفت: متأسفانه هنوز هم جامعه و عوام قبول ندارند که بخش تأسیسات مهم بوده و به‌نوعی قلب ساختمان است؛ و کوچک‌ترین سهل انکاری در طراحی و اجرا آن می‌تواند صدمات زیادی را بر ساختمان وارد کند.

وی گفت: مشکل دوم بخش تأسیسات مربوط به مجریان این بخش است تعدادی از این مجریان به‌صورت تجربی کار را یاد گرفته‌اند و توانایی تحلیل تئوری گونه را ندارند. البته این موضوع را می توان به تولید کنندگان نیز بسط داد در حال حاضربرخی از تولید کنندگان غیر ذی صلاح به دنبال سود‌های مقطعی آسیب جدی براین صنعت وارد کرده‌اند.

سلیمانی گفت: شرکت وینو پلاست با درک مشکلات موجود شروع به تدوین و ارائه سیستم پاورسیل در بخش صنعت ساختمان کرد که پیمانکاران و مجریان طی چندین سال در برابر این طرح موضع گیری کردند.

وی گفت: بعد ازموضع گیری های شدید در حال حاضر همه مجریان و تولید کنندگان بعد از ۸ سال موافق اجرای این سیستم هستند. این مورد نشان می دهد که متاسفانه جامعه ما حاضر به قبول تکنولوژی های روز دنیا با آغوش باز نیست.

به گفته سلیمانی دغدغه بعدی بخش تأسیسات به نظارت های فرمالیته سازمان نظام مهندسی بر می گردد. سازمان نظام مهندسی در بخش نظارتی تأسیسات مکانیکی و الکتریکی بسیار سهل انگاری می کند و از متخصصان با سواد و علمی بهره نمی برد.

سلیمانی گفت: ما بار‌ها با ناظرانی روبرو شده ایم که هیچ شناختی از سیستم های مدرن تاسیساتی ندارند. در حال حاضر دانش برخی از ناظران حوزه تأسیسات در بخش عمومی بیشتر از بخش تخصصی تأسیسات است.

وی گفت: وضعیت قرمز نظارت بر سیستم تاسیساتی باعث شده بخش نظارتی این حوزه از سازمان مهندسی گرفته و این مورد توسط شهرداری در پایان کار لحاظ شود.

سلیمانی گفت: اگر سازمان نظام مهندسی مبحث ۱۶ را در قوانین خود گنجانده باید نظارت های دقیقی نیز بر اجرای آن انجام دهد؛ اما متاسفانه بخش نظارت این حوزه تنها با یک امضای صوری انجام می شود.

شایان ذکر است: شرکت تولیدی وینوپلاستیک یکی از شرکتهای فعال در صنعت تولید لوله و اتصالات پلیمری درایران است.

این شرکت رسما فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ آغاز نموده است و هم اکنون تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانجات تولیدی لوله و اتصالات PVC-U پی‌وی‌سی سخت شده است. شرکت وینوپلاستیک اولین تولید کننده لوله‌های سایز بالای پی‌وی‌سی سخت در کشورسایزهای ۷۱۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتر و تنها تولید کننده لوله‌های سایز ۱۲۰۰ میلیمتر در خاور میانه است. این شرکت، همچنین تنها تولیدکننده لوله و اتصالات U-PVC با گستره وسیعی از اندازه‌ها، از ۲۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتر و با فشار کاری ۴ الی ۲۵ اتمسفر است که سیستم اتصالات آن به دو صورت چسبی و اورینگی ( push-fit) بوده و با ۱۲ خط اکسترودر و ۶ خط تزریق، دارای ظرفیت تولید بیش از ۳۰ هزار تن در سال است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا