مسکن و ساختمان

رئیس مشاوران املاک استان تهران در گفتگو با صما:

بازار مسکن در تسخیر جو روانی نوسان قیمت دلار

رئیس مشاوران املاک استان تهران که همیشه وضعیت بازارمسکن را ایده آل توصیف می کند این بار بر حاکمیت جو روانی در بازار مسکن اعتراف کرد.

خسروی که به دلیل تحلیل‌های مثبتش در بدترین شرایط بازار مسکن، گاهی اوقات در تیرس بسیاری از انتقادات قرار می‌گیرد، بر این باور است که جو روانی ناشی از افرایش قیمت دلار، توانسته است بازار مسکن را تحت شعاع قرار دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی صنوف مسکن ایران (صما) تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از افراد سودجو و فرصت طلب_ که دربازار مسکن بیشتر از آنکه تولید کننده حرفه‌ای باشند سرمایه‌گذاران بساز بفروشی هستند_ از افزایش قیمت دلار سو استفاده کرده و واحدهای خود را به بالاترین قیمت ممکن برای فروش قیمت‌گذاری کرده‌اند.

وی گفت: متاسفانه در این بین برخی از خریداران از بیم گران شدن قیمت مسکن در ماه‌های آینده، حباب قیمتی ایجاد شده در بازار مسکن را نادیده می‌انگارند و فورا اقدام به خرید می‌کنند و همین امر جو روانی و حباب قیمتی در این بازار را بیش از پیش تقویت می‌کند.

مصطفی‌قلی خسروی درباره تاثیر ماه محرم ; بر بازار مسکن گفت: ; اساسا رفتار بازار مسکن در ماه محرم در مقایسه با ماه رمضان کاملا متفاوت است و اگر در ماه رمضان، این بازار از لحاظ قیمت به محاق رکود می‌رود اما در ماه محرم (به استثنای دهه اول این ماه که مردم به عزاداری می‌پردازند در بقیه ماه) بازار مسکن از رونق خرید و فروش برخورداراست.

وی گفت: متاسفانه درحالی برخی از فروشنده‌ها به بهانه افزایش قیمت دلار، اقدام به گران‌تر کردن واحدهای در معرض فروش خود می‌کنند که ۸۰ درصد از اقلام مصرفی ساخت و ساز، در داخل کشور تولید می‌شود و ۲۰ درصد باقی مانده نیز نقش چندانی در تعیین قیمت و هزینه ساخت ندارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران ضمن هشدار به مردم که تسلیم جوروانی ایجاد شده در بازار مسکن نشوند، اظهار امیدواری کرد که با تثبیت قیمت ارز، حباب ایجاد شده در این بازار از بین برود.

خسروی درپاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال جاری قیمت مسکن افزایش یا کاهش خواهد یافت، گفت: قضاوت درباره رفتار بازار مسکن تا پایان سال جاری ارتباط معنا داری با تثبیت قیمت ارز دارد و براین اساس پیش‌بینی‌های مطرح شده درباره آینده بازار مسکن با این اوضاع قابل استناد نخواهد بود .



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا