مسکن و ساختمان

وزارت راه ملزم به جبران خسارت پارک جنگلی جهان‌نما است

در پی قطع درختان پارک جنگلی جهان‌نما کرج توسط پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی برای ساخت آزادراه همت – کرج فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی به این منطقه خسارت وارد کرده و باید خسارت را با کاشت درخت جبران کند.

سرهنگ قاسم سبزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: براساس توافقات وزارت راه و شهرسازی، استانداری استان البرز و اداره منابع طبیعی این استان قرار بود آزادراه همت – کرج از محور بالایی مسیر فعلی ساخته شود اما وزارت راه و شهرسازی محور دیگری را برای ساخت این مسیر انتخاب کرده و در مسیر مشخص حرکت نکرده است.

وی افزود: طبق این توافق نامه نباید هیچ درختی قطع می‌شد و درختان موجود در مسیر قبل از برداشت، باید جانمایی می‌شدند.

سبزعلی با بیان این‌که از ادامه تخریب و ساخت و ساز در مسیر جلوگیری شده است، گفت: قرار شد وزارت راه و شهرسازی به تعهداتش عمل کند و طبق توافق نامه در مسیر مشخص شده، حرکت کند. همچنین قبل از تخریب و قطع درختان جای درختان را مشخص کرده و با ابزار مناسب درختان را به جای دیگر منتقل کرده و بکارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره قطع ۲۵۰ درخت و دفن آنها در خاک اظهار کرد: در بازدیدی که انجام شده درختی دفن نشده است اما طبیعتا وزارت راه و شهرسازی به این منطقه خسارت وارد کرده که باید خسارت را با کاشت درخت جبران کند.

وی تاکید کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی ملزم به کاشت درختان کنده شده است؛ البته میزان تخریب و تعداد کاشت درخت هنوز مشخص نشده است اما قطعا میزان تخریب مشخص می‌شود و وزارت راه و شهرسازی نیز باید جبران خسارت کند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا