مسکن و ساختمان

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور به ایسنا خبر داد:

بدهی ۱۳۰ میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به فرودگاه

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها را مبلغی بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

محمود رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد شرکت فرودگاه‌ها خدماتی است که به شرکت‌های هواپیمایی ارائه و در ازای آن مبالغی دریافت می‌کند.

وی افزود: برنامه‌های توسعه‌ای شرکت فرودگاه‌های کشور با درآمدهای این شرکت از ایرلاین‌ها و نیز دیگر امور بدست می‌آید.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه خاطرنشان کرد: ایرلاین‌ها در حال حاضر مبلغی بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان به شرکت فرودگاه‌های کشور بدهکارند.

رسولی‌نژاد افزود:‌ این بدهی همیشه وجود داشته است اما در مقاطعی از زمان پرداخت شرکت‌ها روند مناسبی داشت. اما در حال حاضر پرداخت بدهی توسط ایرلاین‌ها روند قابل قبولی ندارد.

وی با بیان این‌که افزایش نرخ بلیت هواپیما می‌تواند برای پرداخت بدهی شرکت‌ها به فرودگاه کمک کننده باشد، خاطرنشان کرد: با افزایش نرخ بلیت درآمد شرکت‌های هواپیمایی افزایش می‌یابد و به این ترتیب می‌توانند حداقل بخشی از بدهی خود را پرداخت کنند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور یادآور شد: تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی بدهی خود به فرودگاه‌ها را قسط بندی کرده‌اند اما تعدادی نتوانستند همین کار را نیز انجام دهند.

رسولی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که بدهی ایرلاین‌ها به فرودگاه‌ها پرداخت شود، می‌توانیم به توسعه عمرانی شرکت‌های فرودگاهی در کشور و نیز افزایش سطح کیفی نرم افزاری در فرودگاه‌ها امیدواریم باشیم.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا