مسکن و ساختمان

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با صما تصریح کرد:

در طرح مسکن مهردولت پاسخگوی مجلس باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ناموفقیت طرح مسکن مهر درکنترل بازار مسکن گفت: با توجه به اینکه درحال حاضر اوضاع اقتصادی کشور از ثبات مناسبی برخوردارنیست، نمی توانیم دولت را برای ارایه گزارش دقیق درباره جزییات طرح مسکن مهر تحت فشار قرار دهیم اما به محض عادی شدن اوضاع، دولت باید پاسخگوی مجلس در این زمینه باشد.

منصور آرامی در گفت وگو با صما با اعلام این مطلب اظهار کرد: تاکنون گزارشهای پراکنده ای درباره آمارساخت وسازهای مسکن مهر ،پیشرفت فیزیکی پروژه ها،و…. به مجلس ارایه شده است اما درباره اینکه دولت چه میزان توانسته است به اهداف مدنظر خود درطرح مسکن مهر برسد و سایر جزییات مربوط به اعتبارات هزینه شده در این طرح، گزارش آماری مستند و دقیقی به نمایندگان ملت ارایه نشده است .

;

وی بابیان اینکه در اولین فرصت مطالبه مجلسی ها از دولت ارایه این آمار خواهد بود تاکید کرد: مکان یابی نامناسب مسکن مهر باعث شده است که متاسفانه بسیاری از واحدهای که از رهگذر این طرح ساخته شده اند به خانه دار شدن متقاضیان منجر نشود .

;

آرامی افزود: هرچند که دولت به دنبال آن بوده که با افزایش عرضه از طریق طرح مسکن مهر از حجم تراکم متقاضیان مسکن بکاهد،اما با توجه به اینکه این واحدها در زمین های بی کیفیت ساخته شده اند در نتیجه توفیقی در این زمینه حاصل نشده است.

;

این نماینده مجلس ادامه داد: البته نباید فراموش کرد عملکرد مسکن مهر در شهرهای کوچک قابل دفاع است ، اما درعین حال باید درنظرگرفت،عمده مشکل مسکن در کشور ما مربوط به ;کلانشهرها است.

;

آرامی تصریح کرد:قطعا اگر دولت به جای اجرای طرح مسکن مهر در زمینهای بی کیفیت و فاقد خدمات زیربنایی و روبنایی آن را در بافتهای فرسوده عملیاتی ;می کرد، شاهد تاثیری گذاری این طرح بر بازار مسکن ;در ابعاد بسیار کلان بودیم اما متاسفانه سیاستهای غلط باعث شده که طرح مسکن مهر نتیجه معکوسی بربازار مسکن به جای بگذارد.

;

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اظهار تاسف از عدم برنامه ریزی و هدف گذاری کارشناسی در اجرای طرح مسکن مهر گفت:اگردر پروژه ;مسکن مهر سیاستهای درست و کارشناسی مد نظر قرار می گرفت ، ; شاهد خانه دار شدن مردم و نیز کامیابی دولت در رسیدن به اهداف مد نظر بودیم،اما غافل شدن از رویکردهای کارشناسی در اجرای این طرح باعث شد که متقاضیانی که به امید خانه دار شدن در طرح مسکن مهر سالها در صف انتظار بودند،اکنون به دلیل نبودن زیرساختهای لازم در این پروژه ، کماکان در صف انبوه متقاضیان مسکن بمانند. ;

;

;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا