مسکن و ساختمان

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران تشریح کرد:

جریمه و پلمپ در انتظار گران‌فروشان خودرو

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران تاکید کرد که با هرگونه گرا‌ن‌فروشی خودرو از سوی تولیدکنندگان و واردکنندگان این محصول به شدت برخورد خواهد شد و در صورت تکرار سه باره‌ تخلف گران‌فروشی، واحد متخلف با مجازات تعطیلی و پلمپ روبرو خواهد شد.

یدالله ملکی در پاسخ به این پرسش که با واردکنندگان و تولیدکنندگان گران‌فروش خودرو چه برخوردی می‌شود؟ اظهار کرد: در تخلف گران‌فروشی در مرتبه اول در صورت وجود شاکی خصوصی، واحد گران‌فروش به بازگردان میزان اضافه دریافتی به شاکی خصوصی محکوم شده و علاوه بر آن باید به میزان دو تا پنج برابر میزان گران‌فروشی نیز در حق دولت جریمه پرداخت کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: در صورت تکرار تخلف گران‌فروشی در بار دوم، علاوه بر بازگرداندن میزان اضافه دریافتی، جریمه‌ واحد متخلف افزایش یافته و مجازات‌های تکمیلی مانند قطع خدمات دولتی نیز اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: با تکرار تخلف گران‌فروشی برای بار سوم، علاوه بر بازگرداندن میزان اضافه دریافتی باز هم مبلغ جریمه افزایش یافته و در کنار مجازات قطع خدمات دولتی، مجازات بستن واحد گران‌فروش نیز اعمال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در چند ماهه اخیر به دنبال نوسانات نرخ ارز و کاهش عرضه خودرو گزارش‌هایی مبنی بر فروش این محصول به نرخ‌هایی گران‌تر از قیمت‌های مصوب از سوی برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو منتشر شده است.

پیش از این رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران با هشدار به گران‌فروشان اظهار کرده بود که اسامی تولیدکنندگان و واردکنندگانی که خودرو را به قیمت‌هایی بیش از نرخ‌های مصوب عرضه کنند، به صورت عمومی اعلام خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا