مسکن و ساختمان

معاون سازمان ملی استاندارد خبر داد:

تذکر به یک خودروساز به‌خاطر استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی

معاون سازمان ملی استاندارد ایران از تذکر جدی این سازمان به یکی از شرکت‌های خودروساز در زمینه ورود قطعات بی‌کیفیت به خطوط تولید و خدمات پس از فروش این خودروساز خبر داد که به مسوولان مربوطه در این شرکت تذکر داده شده و در صورت تکرار این تخلف به دادگاه معرفی خواهند شد.

در پاسخ به این پرسش که برخی از قطعه‌سازان و کارشناسان از کاهش کیفیت برخی از خودروهای داخلی به دلیل ورود قطعات بی‌کیفیت خبر داده‌اند، اظهار کرد: اخیرا به دلیل آنکه برخی قطعه‌سازان به دلیل مشکلات نقدینگی نتوانسته‌اند قطعاتی را تولید کنند، برخی شرکت‌های خودروساز اقدام به واردات این قطعات از خارج از کشور کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این زمینه موردی وجود داشت که شرکت وابسته به یک خودروساز، قطعات را از خارج از کشور وارد و بخشی از آن را به خطوط تولید خودروساز وارد کرده بود و بخشی از قطعات نیز با بسته‌بندی محصولات این شرکت وارد بازار خدمات پس از فروش شده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران افزود: با اطلاع از این موضوع به مسوولان مربوطه در این خودروسازی اخطار جدی داده‌ شد که در صورت تکرار این تخلف مدیر ارشد مربوطه به دادگاه معرفی خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه سازمان استاندارد به طور معمول وارد حوزه معرفی مدیران ارشد خودروسازان به دادگاه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: با این حال به این خودروساز تذکر جدی داده‌ایم که اگر تخلف ورود قطعات بی‌کیفیت و عرضه آن در خطوط تولید و سطح بازار خدمات پس از فروش تکرار شود، پرونده آنها به دادگاه معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی نظارت‌ها در سطح نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان را تشدید کرده‌ایم تا از ورود قطعات بی‌کیفیت به سطح بازار قطعات یدکی جلوگیری شود. همچنین به شرکت‌های بازرسی نیز ابلاغ کرده‌ایم که نظارت بر خطوط تولید خودروسازان را با دقت بیشتری انجام دهند تا به هیچ وجه قطعات بی‌کیفیت امکان ورود به خطوط تولید خودرو را پیدا نکنند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی وظیفه سازمان استاندارد سنگین‌تر شده و با تشدید نظارت‌ها تلاش می‌شود که از ورود قطعات بی‌کیفیت به خطوط تولید و سطح بازار خدمات پس از فروش خودروسازان جلوگیری شود، تصریح کرد: قطعات بی‌کیفیت بیشتر از کشور چین وارد می‌شوند البته از کشورهای دیگری نیز ورود این قطعات گزارش شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا