معماری

از نظر معماری، بهترین هتل‌های ایران کدام است؟

آیا می‌دانید که ایران حدود هزار هتل دارد؟ هتل‌هایی که هرکدام به خاطر ویژگی خاصی معروف هستند. برخی به‌خاطر داشتن رستوران‌های خاص، برخی دیگر به‌خاطر ورزش‌های آبی و مواردی هم به دلیل داشتن معماری و دکوراسیون خاص معروف هستند. در این مقاله هتل‌هایی که از نظر معماری سرآمد هستند را بررسی می‌کنیم.

 

سرای عامری‌ها در کاشان، تلفیق زیبایی از سنت و مدرنیته

در شهر کاشان یک خانه قدیمی زیبا وجود دارد که امروزه به عنوان هتلی پنج ستاره شناخته می‌شود؛ سرای عامری‌ها خانه‌ای قدیمی بوده که در ابتدا حاج ابراهیم خان کلانتر مالک آن بود؛ سپس در دوره قاجار توسط سهام السلطنه عامری توسعه پیدا کرد و چند سال پیش به هتل تبدیل شد. هتلی که معماری و تزئینات خارق‌العاده‌ای دارد. در این هتل انواع مختلفی از غذاهای ایرانی و محلی سرو می‌شود که زبانزد خاص و عام هستند. همچنین اتاق‌ها با دکوراسیون سنتی تزئین شده‌اند.

هتل صخره‌ای لاله در روستای کندوان

یکی دیگر از هتل‌های جالب که بیش از هر چیز معماری آن جلب توجه می‌کند، هتل لاله کندوان است که در تبریز قرار دارد. هتلی پنج ستاره که تمام اتاق‌هایش در دل سنگ قرار دارد و می‌تواند یادآور گذشته‌های دور باشد. این هتل در دل روستای کندوان و میان باغ‌هایی سرسبز و تماشایی قرار دارد. جالب است بدانید که برخی از اتاق‌های سنگی هتل لاله مجهز به جکوزی هستند که گرمای آن از اعماق کوهستان تامین می‌شود.

هتل اسپیناس پالاس، بزرگ‌ترین هتل ایران

یکی دیگر از هتل‌های معروف ایران، اسپیناس پالاس (شعبه سعادت آباد) نام دارد که از نظر معماری قابل توجه و جالب است. این هتل لوکس و پنج ستاره تحت عنوان کاخ  معرفی می‌شود و قابلیت پذیرش بیش از هزار مهمان را دارد. همچنین رستوران و غذاهای هتل اسپیناس پالاس بسیار معروف و لذیذ هستند. بنابراین اگر قصد اقامت در تهران را دارید و به دنبال یک هتل خوب می‌گردید، می‌توانید همین الان از طریق فلایتیو این هتل را رزرو کنید.

 

هتل بین المللی قصر مشهد

در شهر مشهد هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار زیادی وجود دارد اما هتل بین المللی قصر یکی از مواردی است که از هر نظر جلب توجه می‌کند. ساختمان این هتل به قدری زیبا و مجلل ساخته شده که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. هتل بین المللی قصر مشهد امکانات رفاهی- تفریحی خوبی نیز ارائه می‌دهد که در کنار معماری زیبا و دکوراسیون لوکس می‌تواند بهترین گزینه برای رزرو هتل مشهد باشد.

 

هتل داد یزد، اقامتگاهی قاجاری با معماری منحصر به فرد

در شهر یزد هتلی زیبا وجود دارد که تحت عنوان قدیمی‌ترین هتل بوتیک ایران شناخته می‌شود. هتل بوتیک‌ها مکان‌هایی هستند که معمولا در آن‌ها خدمات لوکس ارائه نمی‌شود و هدف از احداث آن‌ها بیش‌تر نمایش معماری و فضای خاص ساختمان‌ها است. بنابراین در هتل دادا یزد مسافران یکی از زیباترین بناهای هتلی ایران را مشاهده می‌کنند. در این هتل شما همراه با استشمام بوی خشت، شنید صدای آب و مشاهده بادگیرهای قدیمی صبحانه میل می‌کنید. تجربه‌ای که در کم‌تر جایی به دست می‌آید.

هتل پنج دری شیراز، اقامت در بنایی ۱۲۰ ساله

یکی دیگر از هتل‌های ایران که از نظر معماری اهمیت زیادی دارد، هتل پنج دری شیراز است. بنایی ۱۲۰ ساله که در دوره قاجار ساخته شده و امروزه به عنوان یک بوتیک هتل شناخته می‌شود. این عمارت باشکوه ۱۱ اتاق دارد و با استفاده از وسایل زیبایی که یادآور سبک زندگی گذشته هستند، تجهیز شده‌اند. موقعیت جغرافیایی خوب و دسترسی مناسب به جاذبه‌های تاریخی مهم مانند مسجد نصیر الملک، شاهچراغ، سرای مشیر، بازار وکیل، حمام وکیل، خانه زینت الملک و… یکی دیگر از عوامل محبوبیت هتل پنج دری در بین مسافران است.

 

هتل بزرگ داریوش کیش، ساختمانی ملهم از تخت جمشید

یکی از هتل‌های ایران که معماری خاص و زیبایی دارد هتل بزرگ داریوش کیش است. برای ساخت این هتل زیبا معماران و حجاران چیره دست ایرانی به کار گرفته شدند و آثاری بی‌نظیر ملهم از تخت جمشید را خلق کردند. این هتل لوکس در مرکز جزیره کیش واقع شده و دسترسی خوبی به مکان‌های تفریحی و تجاری شهر دارد. در هتل داریوش کیش تمامی امکانات رفاهی لازم مانند رستوران‌های مجهز، سال ورزشی، استخر، باغ، اتاق‌های لوکس با تمامی امکانات، سالن اجلاس و کنفرانس و… ارائه می‌شوند. بنابراین اگر خواستار اقامتی لوکس با امکانات و تفریحات ویژه هستید، هتل داریوش می‌تواند گزینه مناسبی برای رزرو هتل کیش باشد.

 

در ایران هتل‌های بسیار زیادی وجود دارد که از نظر معماری و دکوراسیون خاص هستند. اما بررسی همه آن‌ها در یک مطلب امکان پذیر نیست. بنابراین در ادامه تعدادی دیگر از بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری را نام می‌بریم:

 

هتل اطلسی کاشان

مهمانسرای ماه منیر شیراز

هتل سنتی منوچهری کاشان

هتل ادیب کاشان

خانه مرشدی کاشان

هتل سنتی عتیق

هتل قصر منشی اصفهان

بوتیک هتل کریاس اصفهان

هتل نویذر الموت

کاروانسرای زین الدین یزد

هتل عباسی اصفهان

هتل نارنجستان محمود آباد

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا