شهر

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان اعلام کرد:

اصفهان؛ سومین ایستگاه کمپین ملی “نما و هویت شهر ما”

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان گفت: شهر اصفهان سومین ایستگاه کمپین ملی نما و هویت شهرما خواهد بود.

به گزارش صما، مسعود ثرایی، روز _چهارشنبه هجدهم اسفندماه_ در همایش در نشست هماهنگی اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان، اظهار کرد: همایش و کمپین ملی “نما و هویت شهرما” در ابتدا با همت شهرداری تهران در سال ۹۷ و با محوریت مجتمع رسانه‌ای راه و ساختمان برگزار شد و پس از تبریز در سال جاری، به پیشنهاد معاون شهرسازی شهرداری اصفهان، شهر اصفهان سومین ایستگاه کمپین ملی “نما و هویت شهر ما” خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم با همراهی همه ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان و طراحان صنعت ساختمان بتوانیم خروجی مثمر ثمری برای سیما و منظر شهری، نمای ساختمان و شهر پایدار داشته باشیم.

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری با بیان اینکه اهمیت دادن به سیما و منظر شهری و شهر پایدار هدف اصلی از میزبانی همایش و کمپین ملی «نما و هویت شهرما» است، گفت: این دو کمپین شامل جلسات سخنرانی، کارگاه‌های تخصصی تولید کنندگان صنعت ساختمان و پنل‌های تخصصی خواهد بود.

ثرایی افزود: همفکری و هم اندیشی همه موثرین در صنعت ساختمان، اعم از بهره‌وران، طراحان و سازندگان، تولیدکنندگان و مدیران شهری مجریان و برنامه‌ریزان در سیما و منظر شهری و نزدیکی این اقشار به یکدیگر و از بین بردن فاصله میان این افراد و اقشار از دیگر اهداف برگزاری این اجلاسیه است.

در ادامه برخی از نمایندگان و مدیران شرکت‌های فعال در صنعت ساختمانی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان پرداختند.

در آینده درجه‌بندی انرژی، قیمت ساختمان‌ها را مشخص می‌کند

رضا چینی، نماینده خانه صنعت و معدن استان اصفهان در این جلسه تصریح کرد: مجله راه و ساختمان از حدود پنج سال گذشته اقدام به برگزاری همایش‌هایی بین تولید کنندگان و شهرداری‌ها کرد، اما نکته قابل توجه این است که اصفهان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که در تهران و تبریز نبوده و باید در برگزاری این اجلاس به آن توجه کرد.

وی مطرح کرد: ارتباط مسئولان با تولیدکنندگان موجب می‌شود که سطح تولیدات ارتقا یابد، امروز بالغ بر چهار هزار نوع آجر در رنگ‌ها و جنس‌های مختلف تولید می‌شود که در هیچ کجای دنیا بدین شکل نیست.

نماینده خانه صنعت و معدن استان خاطرنشان کرد: امروز مصرف کننده به تولید کننده می‌گوید چه چیزی نیاز دارد و باید تولید شود، بنابراین لازمه ادامه این هنر و تولید این است که ارتباطی بین تولید کننده، مسئولان و مصرف کننده برقرار شود.

چینی تاکید کرد: ارتباط با دانشگاه‌ها و شهرداری‌های مختلف باعث افزایش فروش محصولات تولید کنندگان می‌شود که از مزایای برگزاری این اجلاس است، در این راستا باید کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی حتماً در کنار نمایشگاه و همایش برای دانشجویان جوان برقرار شود چرا که برگزاری اجلاس ها بدین شکل هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده‌ها و مسئولان سودمند است.

وی خاطرنشان کرد: استانداردسازی‌ها و توجه به درجه بندی‌های انرژی در مصالح صنعت ساختمان باید مورد توجه تولید کنندگان استان و کشور باشد، در این راستا امیدوارم که اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان را با محوریت بهره‌وری انرژی برگزار کنیم و تولید کنندگان و شرکت کنندگان در این اجلاسیه به این موضوع توجه کنند چرا که در آینده نه چندان دور درجه بندی انرژی، قیمت ساختمان‌ها را مشخص خواهد کرد.

نماینده خانه صنعت و معدن استان افزود: پیشنهاد دیگر من این است که حتماً شهرداری‌های مناطق مختلف شهر اصفهان در این اجلاس شرکت فعال داشته باشند و در این همایش‌ها یک ارتباط تخصصی بین تولید کنندگان و سازندگان برقرار شود.

جای شرکت‌های نورپردازی در اجلاس خالی است

مصطفی عمادی، مدیر عامل گروه زنجیره‌ای صفر تا سقف کوبه اظهار کرد: حضور شرکت‌های فعال در زمینه نماهای ساختمان‌ها حتماً باید در اجلاس بیشتر باشد، متأسفانه استانداردهای ما حداقل‌های کیفیت را دارد و شرایط امروز نیازمند کیفیت حداکثری است.

وی تصریح کرد: در این اجلاس، جای شرکت‌هایی که در زمینه نورپردازی کار می‌کنند، خالی است.

رامین زارعی نماینده شرکت kwc گفت: امروزه ایران البته با تأخیر دو دهه‌ای نسبت به اروپا به این سمت می‌رود که بر اساس نیاز مشتری و مصرف کننده تولید محصول کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در کنار اجلاس سال آینده یک کارگاه مختصری برای هم اندیشی با سازندگان و طراحان صنعت ساختمان برگزار شود تا ما به عنوان تولید کننده از ایده‌ها و خواسته‌های آنها بهره ببریم و در فرایند تولید به این موارد توجه کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا