مسکن و ساختمان

تدوین “نمای اصفهان”، هدف اصلی برگزاری نشست هماهنگی اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: هدف اصلی و غایی از میزبانی نشست هماهنگی اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان و کمپین ملی «نما و هویت شهرما» این است که به تدوین و تعریف “نمای اصفهان” و شاخصه‌های آن مبتنی بر هویت شهراصفهان دست یابیم.

به گزارش صما، وحید مهدویان روز _چهارشنبه هجدهم اسفندماه_ در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگانی از متولیان امر شهرسازی در شهرداری اصفهان و انجمن معماران، طراحان، تولید کنندگان و سازندگان صنعت ساختمان اظهار کرد: نما و منظر و شهر پایدار جز دغدغه‌های ما در اصفهان است، در این راستا با توجه به تصمیماتی که در دبیرخانه کلان شهرهای کشور گرفته شد، میزبانی سومین ایستگاه کمپین ملی «نما هویت شهر ما» را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در حوزه معماری و شهرسازی، بحث خوانایی شهر و به طور خاص موضوع خوانش شهروندان مطرح است، یکی از جلوه‌های شهر سیما و منظر و نمای ساختمان‌ها است که تأثیر بسزایی در چهره شهر اصفهان دارد در این راستا همایش‌ها و اجلاس‌های متعددی برگزار شده که جنبه علمی و تخصصی داشته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اظهار کرد: اجلاس سازندگان و طراحان با اهداف بررسی معیارها و شاخص‌های نمای شهری، بررسی مولفه‌ها و جایگاه معماری پایدار در اصفهان، معرفی و تشریح پروژه‌های شاخص و با کیفیت، تقدیر از معماران و سازندگان برتر شهر، فرهنگ سازی و ایجاد مطالبه گری در جامعه در راستای ارتقای معماری برگزار می‌شود.

مهدویان در توضیح محورهای ویژه خاطرنشان کرد: مرحله سوم کمپین ملی «نما هویت شهر ما» و رونمایی از کمپین ملی «ساختمان پایدار، شهر پایدار» در اصفهان برنامه‌ریزی شده که محورهای این رویداد شامل پنل تخصصی ارائه پروژه، کارگاه تخصصی آسیب شناسی، کارگاه‌های آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ وهم اندیشی، نمایشگاه تخصصی مصالح و تجهیزات، نمایشگاه آثار معماری، تولید خبر و جریان سازی است.

وی در توضیح مخاطبان این اجلاس گفت: مدیریت شهری و سازمان‌های دولتی، سازندگان و مجریان ساختمان، معماران و طراحان ساختمان، تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات ساختمانی، جامعه دانشگاهی، جامعه مهندسی و انبوه سازان و شرکت‌های ساختمانی مخاطبان این اجلاس هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که شهرداری اصفهان پا در این میدان سخت گذاشته است و انتظار همکاری و همراهی همه متولیان را دارد.

مهدویان تاکید کرد: امیدواریم یک اتفاق خوب برای شهر اصفهان با شناسایی موقعیت‌ها رخ دهد، البته بعد از برگزاری کمپین برداشت‌های اجتماعی از این کمپین بررسی می‌شود، امیدواریم در قالب این کمپین شاهد یک حرکت شایسته به نفع مردم و شهروندان در راستای صلاحیت معماری شهر خود باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان، آموزش درباره نما و منظر شهر به شهروندان و آموزش‌های تخصصی در قالب پنل‌های تخصصی به جامعه طراحان و تولیدکنندگان و سازندگان برنامه‌ریزی شده تا درنهایت با تغییر و تحولی که در نوع نگاه مردم ایجاد می‌شود، شهروندان خود قاضی نماهای خوب و بد شهر اصفهان باشند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان افزود: حقیقت امر این است که هدف اصلی و غایی ما از میزبانی این اجلاس و برگزاری این کمپین ملی «نما و هویت شهر ما» این است که به تدوین و تعریف «نمای اصفهان» و شاخصه‌های آن مبتنی بر هویت شهر دست یابیم؛ امیدوارم حاصل این اقدام علاوه بر موضوعات آموزشی ترویج ارائه معیارهایی برای نمای اصفهان در کنار نمای غربی و نمای رومی در دنیا باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا