حمل و نقل

انتقاد مدیرعامل راه آهن از تعدد حوادث و سوانح ریلی اخیر

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم توجه ۱۰۰ درصدی به موضوع ایمنی، خواستار اصلاح فوری ایرادهای حادثه آفرین پر تکرار ادوار گذشته در راه‌آهن شد.

 سید میعاد صالحی در جلسه ستاد ارتقای ایمنی و مدیریت بحران شرکت راه آهن با یادآوری اینکه حوادثی که در راه‌آهن رخ می‌دهند، اغلب دارای دلایل اصلی مشابه و پرتکرار هستند اظهار کرد: باید این ایرادها و علل وقوع آن‌ها به سرعت و البته گام به گام و به طور کامل برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ایمنی مهمترین شاخص راه‌آهن است و موضوعی مهم‌تر از ایمنی وجود ندارد و ایراداتی که از ادوار گذشته بر جای مانده‌اند، باید اصلاح شوند.

وی تاکید کرد: باید خروجی تمامی تلاش‌ها به نفع مردم باشد و اقدامات در جهت ایمنی و رفاه مردم صورت پذیرد.

مدیرعامل راه‌آهن ضمن تأکید بر اصلاح آئین‌نامه کیلومتراژ اظهار کرد: ضرورت دارد به معیشت و همچنین جایگاه اجتماعی لکوموتیورانان توجه شایسته شده تا ضمن رعایت استانداردها بالاترین اثربخشی را در این حوزه داشته باشیم.

در پایان این جلسه، مدیران کل مناطق به طور مجزا مسائل حوزه ریلی خود را با مدیرعامل راه‌آهن در میان گذاشتند و در خصوص موارد مطرح شده، دستورات لازم صادر شد.

در این جلسه که ۶ ساعت به طول انجامید، قائم مقام راه آهن، مدیران کل مناطق و اعضای کمیسیون ایمنی و مدیریت بحران راه‌آهن حضور داشتند و دلایل حوادث رخ داده در راه‌آهن طی ۹ ماهه ۱۴۰ به جزئیات مورد بررسی قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا