مسکن و ساختمان

حاجوی: شهرداری آماده پنجره واحد استعلام ها است

حمید رضا حاجوی شهردار منطقه یک در سومین همایش  سازندگان و طراحان منطقه یک  که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما  برگزار می شود  گفت: اولین گام مدیریت شهری در دسترس  بودن  است، مدیران شهری را از اتاق های در بسته به کف میدان خواهیم  آورد در این راه بر خود  واجب دانستم  که شرکت  کنم و شنونده باشم.

شهردار منطقه یک تاکید کرد:نکات ومواردی که  گفته  شد در چند سطح  قابل  بررسی  است

یکی از این موارد آمایشی است که، حاکمیت  محلی و مدیریت  شهری را مجاب  می کند  نکات و مقررات را اصلاح کنند.

برخی نکات از دست شهرداری منطقه و شهرداری  تهران خارج است و اصلاح قانون شهرداری که مریوط  به سال  ۱۳۳۴است امیدواریم در حوزه تقنین قوانین کار کنیم، موضوع دیگر اصلاح  قانون  نظام  مهندسی است که باید به روز شود.

وی افزود: شعار شهردار تهران، کلانشهر تهران الگوی جهان اسلام است و با توجه به جمعیت پذیری شهر تهران که ازچالش های  تهران  است باید مورد توجه  ویژه قرار گیرد.

حاجوی ادامه داد: بانک جهانی در سنوات گذشته  زمان صدور پروانه را  حدود  ۳۰۰روز در اعلام کرد ه  بود که بخش  عمده  آن مربوط به دستگاه های دیگر جهت استعلام ها است. 

وی در ادامه یادآوری کرد: امیدواریم  پنجره  واحدی برای استعلام ها برای شهرداری اعمال شود تا زمان صدور پروانه کاهش پیدا کند. خوشبختانه  شهرداری آمادگی بر خط شدن استعلام ها و پنجره  واحد را  دارد

شهردار منطقه یک تهران ادامه داد: توجه به حقوق عامه در دستور کار شهرداری بوده است این جلسات برای هم فکری بسیار مطلوب است و از آن استقبال می‌کنم.

وی تاکید کرد: نظارت بر ساخت و ساز غیر مجاز و بازنگری ایمنی برای شخص بنده در الویت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: میثاق ما رعایت طرح تفصیلی است. با توجه به اقلیم خاص منطقه باید ایمنی پایدار را در سطح منطقه برای شهروندان داشته باشیم.

وی گفت: منطقه یک خوشبختانه پتانسیل های ویژه‌ای دارد و ساخت فاخر خواست ما و شماست که انشالله در سطح منطقه یک انجام شود .

شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مطلوب که در شهرداری اتفاق خواهد افتاد تسهیل طرح نما در شهرداری است.

حاجوی تاکید کرد: ساختمان ها باید استانداردهای خود را داشته باشند و ضوابط ملی ساختمان حداقل هاست که امیدواریم در سطح منطقه یک استانداردها بالا و کیفیت بهتری را در ساخت و سازها شاهد باشیم و بدون شک تداوم این جلسات را پیگیر هستم تا خروجی خوبی داشته باشد و دسته بندی نقطه نظرات و انعکاس آن به مجموعه‌های موثر بالا دستی تا فرایندی را داشته باشیم که به خوبی اتفاق  بیافتد.

در پایان با موافقت حاجوی شهردار منطقه یک  قرار شد تا  بیانیه ای از سوی دبیرخانه و گردهمایی معماران و سازندگان به شهرداری و شورا تقدیم شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا