حمل و نقل

۱۰۵ پروژه ریلی به دستور وزیر راه افتتاح شد

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر ۱۰۵ پروژه ریلی به ارزش یک‌هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانسی در چندین نقطه از کشور افتتاح شد.

مراسم افتتاح پروژه‌های راه آهن ایران هم‌زمان با دهه مبارک فجر امروز در ساختمان راه آهن و به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

این پروژه‌ها شامل ۶ طرح در قالب ۵۱ پروژه حوزه فنی و زیربنایی به ارزش ۸۷۴ میلیارد تومان، پنج طرح در قالب ۱۱ پروژه ناوگان به ارزش ۳۹۷ میلیارد تومان، پنج طرح در قالب ۳۶ پروژه حوزه خدمات ساختمانی و ایستگاهی به ارزش ۴۸ میلیارد تومان و طرح هوشمندسازی و داده‌کاوی در قالب هفت پروژه به ارزش ۱۲۶ میلیارد تومان است.

افتتاح ١٠ طرح راه آهنی در تهران به ارزش سه میلیارد و ۱۷۹ میلیون ریال از جمله برنامه‌های امروز است.

ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح، نصب باکس‌های بتنی و بازسازی و به‌سازی خطوط ۹ پروژه در مناطق راه آهن تهران، شاهرود و سمنان، برخی دیگر از این پروژه‌هاست.

بازسازی و راه اندازی ماشین‌آلات مکانیزه ریلی، علائمی کردن ایستگاه‌ها در هفت پروژه در محورهای اصفهان، یزد، خراسان و شرق، ۱۱ پروژه در حوزه ناوگان، خرید ۱۹۷ دستگاه واگن باری نظیر ۷۳ دستگاه واگن لبه بلند چهار محوره و ۲۰ دستگاه واگن لبه بلند ۶ محوره، برخی دیگر از پروژه‌های افتتاحی امروز است.

همچنین اجرای ۳۴.۵ کیلومتر خطوط آنتنی، خرید ۲ دستگاه لکوموتیو، بازسازی چهار دستگاه لکوموتیو، خرید و نصب و راه اندازی ۱۸ جک بالابر ۴۰ تنی و نوسازی و بازسازی ساختمان ایستگاه‌های راه آهن کشور، از دیگر پروژه‌های مذکور است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا