شرکت ها

حسین فلاح مدیر کیفیت شرکت سیمکو در گفت‌وگو با «صما»:

وجودسیم و کابل‎های تقلبی در بازار

حسین فلاح مدیر کیفیت شرکت سیمکو با بیان اینکه در حال حاضر شرکت های زیر پله‌ای در مبحث سیم و کابل بسیار زیاد شده است گفت: بخش اعظمی از کالاهای زیر پله ای استاندارد جعلی و فیک دارند. سیم و کابل تقلبی آنقدر در کشور ما افزایش یافته است که در منازل و ساختمان های ساخته شده ایران بکار گرفته شده اند. طبق آمار اعلام شده توسط سازمان آتش نشانی بخشی از آتش سوزی هایی که در تهران اتفاق می افتد به علت استفاده از همین سیم و کابل ها است.

وی گفت: باندهای مافیایی در کشور وجود دارد که اقدام به تولید و صادرات سیم و کابل‌های تقلبی می‌کنند.

فلاح گفت: سیم و کابل نقش حیاتی در ساختمان ایفا می کنند و نباید در استفاده از آن به هزینه توجه کرد سیم و کابل های تقلبی و بی کیفیت که با تلفات بالایی نسبت به‌ سیم و کابل های برق استاندارد مورد استقبال مردم قرار گرفته است باعث می شود تا ضمن افزایش تلفات شبکه برق در بخش توزیع و مصارف خانگی باعث بروز آتش سوزی های گسترده در کشور شود.

وی گفت: جنس ضعیف و بی کیفیت عایق این سیم ها و ایجاد حرارت بالای ناشی از تلفات برق در آنها به راحتی شرایط ایجاد جرقه و آتش سوزی را در ساختمان ها فراهم کرده است.

فلاح گفت: وجود مشتری برای سیم‌های تقلبی سبب می‌شود که این سیم‌ها همچنان در بازار باقی بمانند. قیمت نخستین نشانه‌ای است که می‌تواند فروشندگان را از غیر‌اصل بودن کالا مطلع کند. با وجود این راهکار بسیار ساده، از آنجا که کابل‌های تقلبی مشتریان خاصی دارند، به نظر می‌رسد فروشندگان تمایلی برای مقابله با عرضه آن ندارند.

یاد آور می شود: شرکت سیمکو بدست دو بزرگ مرد در صنعت سیم و کابل ایران آقایان مرحوم میر اسماعیل قائدان و مرحوم محمود حاجی جعفری در سال ۱۳۴۷ با تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف در تهران پایه گذاری و شروع به کار نمود. در سال ۱۳۵۴ به منظور توسعه و استفاده از تکنولوژی مدرن به رشت منتقل و در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰۰ متر مربع، نسبت به احداث سالن‌های تولید، اداری و آزمایشگاهی با مساحت تقریبی ۴۰۰۰۰ متر مربع اقدام و با ظرفیت اسمی اولیه ۱۵۰۰۰ تن، به مرحله بهره برداری رسید.
هم اکنون شرکت سیمکو با بیش از ۴۵ سال سابقه و ۲۵۰ نفر پرسنل و ظرفیت تولید اسمی ۱۰۲۵۰۰ تن، انواع سیم و کابل را طبق استانداردهای ملی
ISIRI و استانداردهای بین المللی مانند “IEC «”BS»، “JIS «”VDE» و … تولید می‌نماید.

شرکت سیمکو قادر به تولید انواع کابل‌های قدرت فشارضعیف، متوسط، قوی و فوق فشار قوی تا سطح ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت، انواع کابل‌های خود نگهدار فشار ضعیف و متوسط، انواع کابل های کنترل و سیگنال و کابل های کنترل تخت جهت مصارف خاص، انواع سیم و کابل افشان، انواع کابل های مخابراتی و انواع کابل های کواکسیال می باشد.

این شرکت جهت رضایت مشتریان خود اقدام به نصب و راه اندازی پیشرفته ترین ماشین آلات گرانول سازی نموده است و در این راستا می تواند انواع گرانول های PVC با ویژگی های کم دود، دورکننده شعله، مقاوم در برابر مواد شیمیایی  را تولید نماید.

در حال حاضر تولیدات متنوع کارخانه در شهرک‌ها، مجتمع‌های صنعتی، مسکونی، نیروگاه‌ها، کارخانجات، صنایع نفت و گاز، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع، مجتمع‌های پتروشیمی، مجتمع‌های عظیم فولاد، نیروگاه‌های آبی، گازی و سیکل ترکیبی، صنایع سیمان و… مورد مصرف قرار می‌گیرد.

واحد تحقیق و توسعه این شرکت در اجرای رسالت خود، اقدام به انتشار مقالات علمی و برگزاری سمینارهای توجیهی و همین طور برگزاری کارگاه‌های علمی جهت مصرف کنندگان عمده، برق‌های منطقه‌ای، شرکت‌های توزیع برق، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی نموده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا