مدیرعامل شرکت شیرآلات شایان در گفتوگو با «صما»:
مواد اولیه ایران از همه جای دنیا ارزانتر است / کیفیت محصولاتمان بیشتر از سطح استانداردهای داخلی است
مدیرعامل شرکت شیرآلات شایان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با بیان اینکه از سال ۵۶ از قطعهسازی کار خود را شروع کرده ایم، گفت: در سال ۶۱ به تولیدکننده شیرآلات تبدیل و در سال ۸۳ نیز از برند برنز شمال به شایان تبدیل شده ایم.
مختار کامکار با بیان اینکه صفر تا صد محصولاتشان
در کارخانه شایانتولید و انجام میشود، افزود: تلاش کردهایم کیفیت محصولاتمان بیشتر
از سطح استانداردهای داخلی ایران باشد و سعی کردهایم حداکثر استانداردهای کیفی را
رعایت کنیم.
وی با بیان اینکه از نظر تنوع محصول و طراحیها
در بازار ایران قوی هستیم تصریح کرد: به کشورهای عربی، ارمنستان، ترکمنستان، گرجستان
و افغانستان صادارت داریم همچنین صادرات زیادی به خصوص در محصولات فانتزی خود به عربستان
داشتیم که البته پس از قطع ارتباطات سیاسی و اقتصادی دیگر به این کشور صادرات نداشتیم.
کامکار درباره رایزنیهای بازرگانی نیز اظهار داشت:
نمیدانم اتاق بازرگانی مسئول است یا اینکه برنامههای سیاسی در این امر دخیل است اما
در گذشته بازار عربستان را پوشش داده ایم و برخی از همکاران نیز در آفریقا کالا فروختهاند،
اما متاسفانه به دلیل تحریم ها ارتباطات تولیدکنندگان با دنیای خارجی قطع شده است.
وی ادامه داد: آن زمان ما حدود ۸ میلیون تومان شیرآلات به سوئد فرستادیم و تایید شد و استانداردها را دریافت
کرد اما به دلیل بحث تحریمها و مشکلات انتقال پول نتوانستیم محصول خود را در اروپا
بفروشیم.
کامکار با بیان اینکه مواد اولیه ایران از همه جای
دنیا ارزانتر است، توضیح داد: این خود امتیازی برای ایران است زیرا قیمت شیرآلات در
آمریکا زیاد است که به صرفه است صادرات به این کشور داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت شیرآلات شایان با بیان اینکه در بازار
رقابت باید برنامهای برای گسترش سبد کالایی داشت، گفت: اگر رقابتی نباشد با همین تنوع
کنونی بتوانم سهم بازار خود را داشته باشم، اتفاقی برای عرضه محصول و طرح جدید نمیافتد
بنابراین رقابتها، تولیدکننده را ناچار به پیشروندگی برای عرضه محصولات بهروز داشته
باشد. ما نیز با این تغییرات پیش میرویم.