شکرچی زاده خبر داد:
نیوجرسی بتنی جایگزین گاردریل در آزادراهها میشود/ نیوجرسیسازها گواهینامه میگیرند
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «شرکتهای تولیدکننده نیوجرسی زینپس باید از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گواهینامه فنی دریافت کنند» گفت: تمام ملاحظات در نظر گرفته شده برای دوام بتن همانند کچلی و سایر نکات ضعف موجود در نیوجرسیهای فعلی مورد آزمایش قرار میگیرد و فقط به شرکتهایی گواهینامه فنی تعلق میگیرد که حداقلها و الزامات را رعایت کنند.
محمد شکرچیزاده با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از
ایجاد کچلی در نیوجرسیهای بتی اظهار داشت: قرار است تمام شرکتهای تولید
کنندهنیوجرسی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گواهینامه فنی دریافت
کنند.
وی افزود: دستورالعملهای این گواهینامه فنی در مرکز تحقیقات راه،
مسکن و شهرسازی تهیه شده و حتی به تصویب سازمان راهداری و حملونقل جاده ای نیر
رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تمام ملاحظات در نظر گرفته
شده برای دوام بتن همانند کچلی و خورده شدن آرماتورها، سایش و سایر نکات ضعف موجود
در نیوجرسیهای فعلی مورد آزمایش قرار میگیرد و فقط به شرکتهایی گواهینامه فنی
تعلق میگیرد که حداقلها و الزامات را رعایت کنند.
شکرچیزاده با اشاره به استفاده از بتن در پروژههای در دست اجرا
مانند چند باند فرودگاهی بتنی، آزادراه تهران-شمال و تراورس در راهآهن افزود:
قرار است نصب نیوجرسیهای بتنی در جادهها افزایش یابد و طبق برنامه شورای عالی
فنی مقرر شد به تدریج گاردریلهاجمعآوری و به جای آنها نیوجرسی نصب شود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد:پیشبینی
میکنیم اگر مجموعه آزادراههای کشور با نیوجرسی تجهیزشوند بیش از ۵۰۰ هزار
تن سیمان در کشور مصرف خواهد شد.