شهر

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح كرد:

ارتقاء کیفیت زندگی در مراکز تاریخی شهر تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ارتقاء کیفیت زندگی در مراکز تاریخی شهر تهران برای حفظ هویت گذشته تهیه شده است.

محمدسعید ایزدی در حاشیه بازدید از مکان های تاریخی منطقه ۱۲درباره جلسه امروز ستاد بازآفرینی و ملی گفت: کارگروه پیشگیری از سکونتگاه های ناکارآمد، گزارش خود را ارائه کرد.

وی ادامه داد: سال ها به بحث درمان این محدوده ها پرداختیم و کمتر به پیشگیری از رشد این محدوده ها توجه داشتیم که خوشبختانه قوه قضائیه در این کارگروه بسیار فعال شرکت کردند و دستگاه‌های مختلفی از وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان ثبت اسناد دور هم جمع شدند و دستور العملی نوشتند تا از ابعاد مختلف موضوع پیشگیری در بافت فرسوده را دنبال کنند و راه حل هایی برای اقدامات و سیاست های پیشگیری در درازمدت داشته باشند.

وی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: جلسه آینده دستورالعمل و راهکارهای پیشنهاد میثاق را ارائه و بررسی می شود.

ایزدی ادامه داد: قوه قضائیه با همکاری در این زمینه بسیار کمک می کند.

وی درباره مدیریت شهرها گفت: اراضی روستا به شدت در تهدید است و تصرفاتی صورت و سکونتگاه‌ها، آنجا شکل می گیرد.

ایزدی افزود: برنامه ای در حوزه همگرا و همراستا کردن دستگاه ها ارائه شد زیرا یکی از بزرگترین خلاءهای ما در کشور عدم هم پیوندی برنامه های مختلف در شهرهاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرها متاسفانه توسط گروههای مختلف هدایت می شوند و هر کسی شهر را به سمتی می کشد و این هم راستا نبودن باعث می شود که سرنوشت شهرها به خطر بیفتد.

وی ادامه داد: برای اولین بار برنامه مشترک برای هم راستا کردن دستگاه‌ها در یک چارچوب ایجاد کردیم که این سند، منابع را تجمیع می کند و ما با کوچکترین منابع می توانیم کار بزرگی را انجام دهیم.

ایزدی گفت: متاسفانه امروزه شهرها از وضع نامطلوبی به لحاظ کیفیت زندگی و شاخص‌های زیست‌پذیری برخوردار هستند و مردمان از زندگی دراین محدوده ها رنج می برند.

وی تاکید کرد: آلودگی های زیست محیطی، بحث عدم ایمنی سکونت در محلات و امنیت باعث شد تا کیفیت زندگی تنزل پیدا کند.

ایزدی افزود:‌ شهرداری تهران برنامه ای را با عنوان ارتقاء کیفیت زندگی در مرکز تاریخی شهر تهران تهیه کرده تا به حفاظت و هویت گذشته خودمان که در حال تخریب است، بپردازیم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: کاروانسرای تاریخی خانات که با همت مالک و کمک میراث فرهنگی دوباره احیا شده است.

وی افزود: امیدواریم مدیریت شهری به ضرورت ارتقاء کیفیت زندگی همراه با ارتقاء هویت مناطق توجه کند و به جای تخریب به احیای میراث فرهنگی توجه ویژه‌ای شود.

ایزدی ادامه داد: چهره منطقه ۱۲ تهران دگرگون شده است و همه باید دست به دست هم دهند و اقدامات نوسازی را مدنظر قرار دهیم جریان نوسازی بافت فرسوده را به مردم و بخش خصوصی دهیم.

ایزدی تصریح کرد: دولت تلاش می کند با حمایت از شهرداری‌ها و بسته‌های تشویقی که در اختیار مردم می گذارند به اجرای پروژ‌ه‌های نوسازی شهری کمک شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا