مسکن و ساختمان

۲۱۸۳ نقطه حادثه‌خیز در راه‌ها داریم

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از افزایش ۱۲ درصدی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و کاهش ۳۱ درصدی خروج خودروهای فرسوده خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار دکتر اسکندر مومنی عصر امروز در دیدار اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان این یکی از شاخص‌های سنجش تصادفات شمار کشته‌ها به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه است، گفت: در سال ۲۰۱۱ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در ایران ۸.۱ نفر کشته شدند که این رقم در آسیا ۱۰.۹ نفر و در دنیا ۷.۵ کشته است.
;
مومنی با بیان اینکه حدود ۰.۶ درصد با میانگین جهانی فاصله داریم گفت: در سال ۸۵ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۲۳ نفر کشته شدند که این رقم در پایان سال گذشته به ۸.۱ تن کاهش یافته است.
;
مومنی با بیان اینکه در سال ۸۹، ۲۳ هزار و ۲۰۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند، گفت: با وضع قانون جدید راهنمایی و رانندگی شاهد آن بودیم که تعداد کشته‌ها در سال ۹۰ به ۲۰ هزار و ۶۸ نفر رسید.
;
رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در سال ۹۰، یک میلیون و ۶۶۸ هزار خودروی صفر کیلومتر شماره‌گذاری شده است گفت: این در حالیست که ۸۳ هزار موتورسیکلت شماره‌گذاری شده و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر نیز گواهینامه جدید دریافت کرده‌اند.
;
مومنی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری شماره گذاری خودروهای داخلی ۴۳ درصد کاهش یافته است گفت: این در حالیست که شماره‌گذاری خودروهای وارداتی در هشت ماهه نخست سال جاری ۱۲ درصد افزایش یافته است و شاهد کاهش ۳۱ درصدی اسقاط خودروهای فرسوده بوده‌ایم.
;
وی با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: قانون جدید این اجازه را به پلیس می‌دهد که در تصادفات سهم سایر دستگاه‌های مقصر را نیز مشخص کنیم که در این میان در یک هزار و ۶۷۳ تصادف سهم سایر دستگاه‌ها مشخص شده است که در این میان شهرداری‌ها و آب و فاضلاب بیشترین سهم را داشته‌اند.
;
مومنی با تاکید بر ارتقای ایمنی وسایل نقلیه و همچنین توسعه و ایمنی شبکه راه‌ها و معابر گفت: بر اساس آخرین آمار مندرج از سوی سازمان پزشکی قانونی، ۵۰.۳ درصد افراد در سر صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند و ۴۹.۷ درصد نیز در حین مسیر بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که این رقم در دنیا حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است.
;
به گزارش ایسنا، رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پلیس تمام نقاط حادثه‌خیز راه‌های کشور را احصا کرده است، گفت: ۲ هزار و ۱۸۳ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که برای رفع و اصلاح آن به مسئولان مربوطه اعلام کرده‌ایم.
;
وی با بیان اینکه ضروری است که این نقاط حادثه خیز با نصب تابلو یا علائمی آشکارسازی شوند، گفت: از نماینده‌های مجلس تقاضا دارم تا با اتخاذ تصمیمات لازم نسبت به رفع نقاط حادثه خیز و یا حتی آشکارسازی گسترده آنان اقدام کنند.
;
مومنی با بیان اینکه بر اساس حق السهم جریمه‌ها ۶۰ درصد جریمه‌های برون شهری به وزارت راه و ۶۰ درصد جریمه‌های درون شهری به شهرداری و یا استانداری می‌رسد گفت: اعتباراتی که قانون از طریق جریمه‌ها تصویب می‌کند، باید مورد نظارت قرار گیرد و اینگونه نباشد که پول جریمه‌ها تقسیم شود اما تغییری را در راه‌ها شاهد نباشیم.


مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا