مسکن و ساختمان

تعویق تعیین قیمت‌جدید مسکن‌مهر

انبوه‌سازان که به خاطر افزایش قیمت مصالح در نتیجه نوسانات اخیر هزینه‌ها در ساخت و سازهای مسکن مهر دچار مشکلات اساسی شده بودند، با تثبیت قیمت‌ها و روبه‌رو شدن قیمت برخی مصالح با سیر نزولی با دردسر تازه تری روبه‌رو شدند.

در حالی که افزایش قابل توجه قیمت مصالح طی شش ماهه اول امسال، بسیاری از کارگاه‌های ساخت مسکن مهر را به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآورده است، کمتر از یک ماه گذشته انبوه سازان با دولت وارد مذاکره برای افزایش قیمت ساخت شدند تا از این طریق بتوانند سربار هزینه‌ای کارگاه‌های ساخت را جبران کنند. اما، با تثبیت قیمت و کاهش نرخ برخی از مصالح ساختمانی در نتیجه سیر نزولی قیمت ارز، مذاکرات انبوه‌سازان با دولت برای تعیین قیمت جدید ساخت مسکن مهر، یکبار دیگر به تعویق افتاد.
رییس کانون سراسری انبوه سازان در این باره به خبرگزاری مهر گفت: تا زمان ثبات بازار تعیین افزایش قیمت در مسکن مهر انجام نمی‌شود. ایرج رهبر افزود: ظرف روزهای اخیر قیمت فولاد از ۲۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم به ۲۰۰۰ تومان کاهش یافته است و تا زمانی که بازار مصالح به ثبات قیمتی نرسد نمی‌توان رقم دقیق افزایش قیمت مسکن مهر را محاسبه و تعیین کرد.
رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به نوسان قیمت‌ها در هر روز گفت: اگر چند روز پیش قیمت‌ها را تعیین می‌کردیم‌، الان که با کاهش قیمت روبه‌رو هستیم، بازهم باید در قیمت‌ها تغییراتی ایجاد می‌شد که نیاز به تصمیم‌گیری دوباره داشت.
رهبر با اشاره به اینکه هر روز نمی‌توان قیمت جدیدی را اعلام کرد، گفت: به دنبال مذاکراتی که با مسوولان انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که پس از ثبات در قیمت‌ها، نرخ‌های جدید مسکن مهر را تعیین و اعلام کنیم.
وی با بیان اینکه قیمت مصالح در روزهای اخیر ۲۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در مورد متقاضیانی که واحدهای آنها در مرحله نازک کاری است باید بگویم این واحدها تا دو یا سه ماه دیگر تکمیل می‌شوند که تا آن زمان هم قیمت‌های نهایی مشخص و به آنها اعلام می‌شود.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا