مسکن و ساختمان

فرهمندی؛ مدیرعامل آسیاالکتریک در گفتگو با «صما»:

تلاش می کنیم افزایش قیمت بر کیفیت کالای تاثیری نداشته باشد

مدیرعامل شرکت آ‌سیاالکتریک گفت: تورم و نوسانات اخیر قیمت ارز در بازار باعث شده ما مواد اولیه را به سختی تهیه کنیم و همین افزایش قیمت در خرید مواد اولیه، باعث شده است که قیمت کالای نهائی افزایش یابد.

محمد فرهمندی؛ مدیرعامل شرکت آسیاالکتریک، در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی صنوف مسکن ایران (صما)، افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی را از تبعات، نوسان قیمت ارز در بازار دانست و تاکید کرد: با وجود این افزایش سعی ما بر آن بوده تا کیفیت کالای نهایی پائین نیاید و تلاش کرده‌ایم، تاثیر این فشار، بر روی افزایش قیمت اعمال شود و نه کیفیت آن!

وی افزود: ادامه وضعیت نابسامانی بازار ارز به کاهش خریدار خواهد انجامید که در نهایت، قدرت ادامه کار را از ما خواهد گرفت و منجر به تعطیل شدن این واحد تولیدی خواهد شد.

فرهمندی در ادامه خواهان همکاری و مساعدت دولت با صنایع تولیدی برای و اردات آسان و سریع مواد اولیه مورد نیاز شد.

مدیرعامل شرکت آ‌سیاالکتریک گفت: تورم و نوسانات اخیر قیمت ارز در بازار باعث شده ما مواد اولیه را به سختی تهیه کنیم و همین افزایش قیمت در خرید مواد اولیه، باعث شده است که قیمت کالای نهائی ; افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت ها بر کیفیت کالای تاثیر گذاشته است یا خیر، گفت: تمام تلاش ما این بوده که افزایش قیمت مواد اولیه و این دشواری که در تهیه مواد اولیه با آن روبرو هستیم، بر کیفیت کالای نهائی، تاثیری نداشته باشد. اما اگر وضع به همین صورت ادامه یابد و ما نتوانیم مواد اولیه را به آسانی تهیه کنیم، ترجیح می‌دهیم کارمان را تعطیل کنیم تا اینکه از کیفیت کالا بکاهیم.

فرهمندی راهکار مدیریت خود را در افزایش قیمت کالای نهایی و تعدیل در نیروی کار دانست و درباره نقش دولت در کاهش این فشارها گفت: دولت باید این سیاست را در پیش بگیرد که مواد اولیه موردنیاز صنایع به راحتی به دست تولیدکننده‌ها برسد و البته تسهیلات بانکی هم در پاره‌ای مواقع راه‌گشا است. اما این موضوع نیز مسائل و درگیری‌های خودش را دارد که باعث می‌شود هر تولیدکننده‌ای به آن راغب نباشد. بنابراین بهتر است دولت در زمینه تامین سریع و آسان مواد اولیه برای صنایع همکاری کند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا