مسکن و ساختمان

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد:

وظیفه قانونی بنگاه املاک ارائه مشاوره در امر خرید و فروش ملک است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: قانون تنها نقش مشورتی را برای مشاورین املاک تعریف کرده و وظیفه آنها ارائه مشاوره به مردم و حلقه واسط خریدار و فروشنده هستند.

به گزارش ایسنا،‌ احمد تویسرکانی معاون قوه قضاییه در جلسه شورای توسعه فناوری سازمان با اشاره به این که قانون برای مشاورین املاک تنها نقش مشورتی در امر خرید و فروش ملک را تعریف کرده است، گفت: کار مشاورین املاک کار صنفی نیست که در زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

وی افزود: امروزه مشاورین املاک اقدام به تنظیم مبایعه نامه و قولنامه های عادی می‌کنند در حالی که ابزار لازم جهت احراز مالکیت فروشنده در اختیار آنها نیست و خریداران بی خبر از صحت و سقم ادعای فروشنده هستند و در مواردی فروش یک ملک یا آپارتمان به افراد متعدد یا تعارض در حدود و ثغور ابعاد املاک به ویژه در شهرهای بزرگ، عوارض و مشکلات گوناگون حقوقی، اقتصادی و اجتماعی پدید می‌آید.

تویسرکانی یادآور شد: معتبرترین حوزه تعریف شده قانونی برای انجام معاملات، دفاتر اسناد رسمی هستند که با همکاری واحدهای ثبتی آخرین وضعیت املاک را در اختیار داشته و اطلاعات مطمئن و موثقی را به متقاضیان خرید یا فروش ارائه می نمایند و مشاورین املاک باید دالان ارتباط مردم با دفاتر اسناد رسمی باشند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این سازمان آمادگی دارد برابر قانون و مقررات نسبت به حمایت از مشاورین املاک با اعمال نظارتها و برنامه های مناسب اقدام کند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا