مسکن و ساختمان

قیمت ارز در مرکز مبادلات بالا است

به طور قطع بازار ارز درگیر مسائل نامحدود از جمله تحریم ها است که این عوامل منجر به ایجاد نوسانات شدیدی در قیمت ارز شده است.

;سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه دولت در گفتگو با موج با اعلام این مطلب گفت: عوامل نامحدود که خارج از حیطه اختیارات ما است در روی بازار ارز تاثیر می گذارد به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که به سرعت قیمت ارز کاهش یافته و یا در نقطه ای ثابت شود.
وی افزود: در حال حاضر ما به دنبال کاهش قیمت ارز و ایجاد ثبات در بازار هستیم، اما نمی توانیم برای ارز در بازار آزاد قیمت ثابتی را تعیین کنیم.
وی تصریح کرد: ما معتقدیم که هم اکنون قیمت ارزی که در مرکز مبادلات عرضه می شود، بالا است و لازم است تا نرخ آن کاهش بیابد.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت های مرکز مبادلات ارزی خاطر نشان کرد: ما باید اجازه دهیم تا مرکز مبادلات ارزی جا بیافتد و دامنه فعالیت هایش گسترده شود، زیرا این اقدام می تواند به کنترل بازار ارز منجر شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تغییر قیمت نرخ ارز مرجع از هزار و ۲۲۶ تومان متذکر شد: ما برنامه ای برای تغییر قیمت ارز مرجع نداریم و این شایعه ای است که خواص آن را منتشر کرده اند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا