شرکت ها

مدیرعامل و خالق سقف مهانیت در گفت‌وگو با «صما»:

چرا باید از سقف‌های مهانیت استفاده کنیم

محمدحسین مکری مدیرعامل شرکت مهانیت گفت: بعد از سال‌ها تلاش و تحقیقات متعدد و تجارب به‌دست‌آمده در صنعت ساختمان موفق شدم سیستمی را به‌روزآوری کنم که سابق بر این در کشور اجرا می‌شد اما به دلایل مختلف مانند اقتصادی، سرعت و زمان و هزینه کنار گذاشته‌شده بود و باعث شده بود صنعت ساختمان ما وارد یک تلاطم شود.

مکری گفت: در این تلاطم انواع سقف بدون در نظر گرفتن بحث ایمنی، محیط‌زیست و اقتصادی در کشور اجرا می‌شد.

خلاق سیستم سقف مهانیت گفت: سیستم مهانیت یک‌نوع خلق و ابتکاری است که سابق بر این سیستمی به این شکل وجود نداشت.

وی بابیان اینکه با اختراع سقف مهانیت سختی‌های اجرای سقف بافل کنار گذاشته شد گفت:زیرسازی این سقف‌ها را از داربست و اسکافو تبدیل به جک کردم. سابق بر این برای زیرسازی جک باید از قالب‌های چوبی بهره می‌برند اما برای اولین بار این قالب‌های چوبی با اختراع سیستم مهانیت به قالب‌های پلاستیکی مبدل شد.

خلاق سیستم سقف مهانیت گفت: با قالب‌بندی‌های مهانیت قابل بندی سقف راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

وی بابیان اینکه توجه و حفظ محیط‌زیست یکی اولویت اصلی در اختراع سقف مهانیت بوده است گفت: این سقف یک نوع سقف سبز محسوب می‌شود این قالب‌ها بدون آنکه آسیبی به محیط‌زیست برساند به شکل غیر ماندگار هستند.

خلاق سیستم سقف مهانیت گفت: این قالب‌ها با داشتن کمترین مصرف بتن و میلگرد سازه را سبک و برای دهانه‌های بزرگ کاربرد دارند. در این روش می‌توانیم با حداقل هزینه ستون‌ها را از حذف کنیم.

مکری بابیان اینکه البته راهکارهایی مشابه ای برای حذف ستون و اجرای دهانه‌های بزرگ وجود دارد اما مطمئن درروش های فوق مصرف بتن و میلگرد به حداکثر می‌رسد.

وی گفت: این سقف علاوه برنداشتن مشکلات اجرایی، صدا و ارزش ندارد.

وی بابیان اینکه در این سیستم مصالحی مانند فوم و یونولیت استفاده نمی‌شود تأکید کرد: ابعاد و رنگ این قالب‌ها قابل‌تغییر بوده و این نوآوری مختص برند مهانیت است. البته این ایده ثبت اختراع نیز شده است.

مدیرعامل شرکت مهانیت گفت: این قالب‌ها کاربری‌های مختلفی در صنایع مختلف دارد و توانسته در کوتاه‌ترین مدت صنعت ساخت‌وساز را تغییر و به سمت صنعتی سازی سوق دهد.

خلاق سیستم سقف مهانیت گفت: این سیستم در ساختمان‌های روستایی، شهری، مجتمع‌های عمومی و شهرک‌های انبوه‌سازی کاربرد دارد.

وی بابیان اینکه به‌جز سقف دال (این سقف بهترین نوع سقف در کشور است) بقیه سقف‌ها مانند تیرچه‌بلوک، عرضه و کامپوزیت دردو جهت صلب نبوده و در برابر زلزله ضعیف هستند. گفت: اما سقف دال علی‌رغم مزایای زیاد در دهانه‌های بزرگ وزن سازه را افزایش داده و در حال حاضر وزن هر مترمربع از این سقف بالای ۷۰۰ کیلوگرم است البته تلاش‌های زیادی برای سبک‌سازی آن به‌مانند استفاده از توپ‌های پلاستیکی انجام‌شده اما این سقف همچنان نسبت به سقف مهانیت بسیار سنگین است.

وی گفت: در حال حاضر وزن سقف ساخته‌شده به روش مهانیت بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند در برابر زلزله مقاومت خوبی داشته باشد. باید توجه داشت سقف سبک در دو جهت صلبیت داشته و در برابر زلزله مقاوم‌تر است

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا