شهرمسکن و ساختمانمعمارینظام مهندسی

اقبال شاکری، نماینده مجلس شورای اسلامی

تمامی اعضای نظام مهندسی بیمه می شوند

همزمان با برگزاری هفدهمین اجلاس سازندگان و طراحان مطرح شد: در مصوبات برنامه هفتم و بودجه سال ۱۴۰۳ بیمه مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی، پس از ۲۷ سال برای تمامی اعضای نظام مهندسی، تصویب شد.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارتباطاتی که میان اهالی صنعت ساختمان، نظام مهندسی، و سازندگان محترم و مجلس وجود دارد، اظهار داشت : این ارتباطات منجر به بررسی مشکلاتی در حوزه صنعت ساختمان شده است، از جمله مصوبات برنامه هفتم و بودجه سال ۱۴۰۳ که در نمایندگی از مردم تصویب شد. این مصوبات شامل مواردی همچون بیمه مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی است که پس از ۲۷ سال خواسته این حرفه‌ای محقق شد و بیمه اجباری برای تمامی اعضای نظام مهندسی تصویب گردید.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این، بسته‌ی اقدامات دیگری نیز انجام شده که شامل تخصیص ۵ برابر وسعت تهران زمین برای ساخت و ساز، اجازه‌ی اختصاص ۵۰۰ متر زمین به شهر‌های کوچک، میانی و مرزی و همچنین ارائه‌ی بسته‌ی تشویقی برای بافت‌های فرسوده  و رسیدگی به ساختمان‌های ناامن می‌باشد که تماماً با همکاری صنف صنعت ساختمان و نظارت مستمر مجلس به اجرا درآمده‌اند.

این نماینده مجلس در پایان بیان داشت: توجه به ارتباط نزدیک بین مجلس و اهالی صنعت ساخت و ساز از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا این ارتباط می‌تواند به شناسایی و رفع نقاط ضعف قوانین کمک کرده و در مسیر توسعه قوانین مؤثرتر و کارآمدتر قرار بگیریم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا