شهرمسکن و ساختمانمعمارینظام مهندسی

رضا احدیان، رئیس انجمن توسعه و سرمایه‌گذاری و عمران خراسان رضوی:

صنعت ساختمان در اتاق بازرگانی ایران باید جایگاه داشته باشد

در هفدهمین اجلاس سازندگان وطراحان مطرح شد: «انجمن توسعه سرمایه‌گذاری و اتاق بازرگانی و عمران ایران» به‌عنوان یک‌نهاد رسمی در اتاق ایران، یک تشکل بزرگ‌تر از تشکل‌های موجود در حوزه عمران بوده است که تنها به منافع خودش توجه نمی‌کند بلکه به منافع جامعه نیز توجه دارد و نیاز است این انجمن نیز در پایتخت به‌عنوان یک سازمان اجرایی فعال شود تا در انتخابات اتاق بازرگانی که به‌عنوان مهم‌ترین نهاد خصوصی کشوراست ، نقش فعالی داشته باشد و بتواند حقوق و منافع این صنعت را به دست آورد.

رضا احدیان، رئیس انجمن توسعه و سرمایه‌گذاری و عمران خراسان رضوی در طی سخنرانی در هفدهمین اجلاس سازندگان و طراحان، درباره فعالیت‌های خود در صنعت ساختمان و مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: در سال ۱۳۸۲ با اشتیاقی بزرگ برای ساخت یک پروژه که هم  منفعت اقتصادی در آن وجود داشته باشد و به نفع جامعه در آن دیده شود به سراغ حل مشکل پارکینگ طبقاتی در شهرهای بزرگ افتادیم و تا حدود زیادی موفق بودیم. پس از اتمام این پروژه، به ساخت یک مرکز توریست درمانی پرداختیم. در سال ۱۳۹۸، با همکاری بهترین پزشکان شهر، این مجموعه با بیمارستانی به مساحت ۱۹۰ هزار مترمربع و هتلی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع راه‌اندازی شد و همچنان ساخت آن در حال ادامه است.

علاوه بر این، در حوزه مسئولیت اجتماعی ما به ایجاد گردشگری سبز در شهر مشهد کار می‌کنیم چراکه این کار چندین فایده اقتصادی برای شهر دارد، ازجمله افزایش بازار کار پزشکان، ایجاد فرصت‌های شغلی و جذب گردشگران درمانی از دیگر کشورها به مشهد مقدس.

در ادامه فعالیت‌ها، رضا احدیان، رئیس انجمن توسعه و سرمایه‌گذاری و عمران خراسان رضوی، اعلام کرد که یک پروژه جدید در میدان شهدای مشهد در دست اجراست. این پروژه که به‌عنوان یکی از ورودی‌های اصلی به بارگاه ثامن‌الحجج شناخته می‌شود، نیاز به طراحی و احداث آپارتمان‌هایی  با ویژگی‌های خاص دارد تا به آن نقطه از شهر زندگی جدیدی بخشوده شود. این پروژه با همکاری شهرداری در سال ۱۴۰۰ آغازشده است و همچنان در حال ادامه است.

وی بیان کرد: در طول ۲۸ سال فعالیت در صنعت ساختمان، تمرکز من همواره بر ایجاد یک تشکل بزرگ‌تر از تشکل‌های موجود در حوزه عمران بوده است که تنها به منافع خودش توجه نکند، بلکه به منافع جامعه نیز توجه داشته باشد. وی ادامه داد: بنابراین، در سال ۱۳۹۲، انجمن توسعه سرمایه‌گذاری و اتاق بازرگانی و عمران ایران به‌عنوان یک‌نهاد رسمی در اتاق ایران ثبت شد.

اکنون، همکاران من در مشهد توانسته‌اند ارتباطات مؤثری با تمامی مجریان و صاحبان تصمیم در صنعت ساختمان برقرار کنند. این انجمن امروز در مشهد و خراسان رضوی، که در زیر پرچم عمران قرار دارد، تصمیمات مهمی را برای صنعت استان اتخاذ می‌کند.

احدیان درآخر با ابراز امیدواری خود برای اجرای این مجموعه در پایتخت، گفت: ما آرزو داریم که این انجمن نیز در پایتخت به‌عنوان یک سازمان اجرایی فعال شود تا در انتخابات اتاق بازرگانی که به‌عنوان مهم‌ترین نهاد خصوصی کشور است، نقش فعالی داشته باشیم و بتوانیم حقوق و منافع این صنعت را به دست آوریم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا