شرکت ها

رنگین پروفیل کویر نشان زرین کیفیت برتر را دریافت کرد

همزمان با برگزاری پنجمین اجلاس روسای صنعت ساختمان، حمل‌ونقل، راه و شهرسازی (HETCO) در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صداوسیما، جوایز این اجلاس به شرکت‌های برتر اهدا شد. شرکت رنگین پروفیل کویر سه جایزه تولیدکنندگان برتر در و پنجره را به خود اختصاص داد. مهم‌ترین و اثرگذارترین شرکت‌های تولیدکننده مرتبط با صنعت ساختمان در این همایش حضور یافتند. همچنین در هرکدام از بخش‌های مربوط به حوزه ساختمان، از شرکت‌های مهم و نقش‌آفرین تقدیر به عمل آمد.

نشان زرین کیفیت برتر، نشان ملی انتخاب و یک جایزۀ بین المللی برای شرکت کویر

شرکت رنگین پروفیل کویر در این اجلاس، نشان زرین کیفیت برتر را کسب کرد. علاوه‌بر این نشان، جایزه نشان ملی انتخاب نخست و جایزه بین المللی بالاترین سطح امنیت و دوام تکنولوژی برتر نیز به شرکت کویر رسید. نشان زرین کیفیت برتر در حوزه تولید در و پنجره به این شرکت تعلق گرفت. عنوان نشان ملی انتخاب نخست به‌عنوان جایزه متخصصین و پیمانکاران در پروژه‌های لوکس و عظیم سراسر کشور به رنگین پروفیل کویر اختصاص یافت. و در نهایت، جایزه بین المللی بالاترین سطح امنیت و دوام تکنولوژی برتر در تولید در و پنجره از سوی اتحادیه اروپا نصیب شرکت کویر شد.  

صنعت ساختمان فراتر از مسائل اقتصادی است

صنعت ساختمان دیگر نه‌فقط یک پدیده اقتصادی، بلکه یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است. خانه‌ها نقش موثری در کیفیت زندگی شهروندان دارند. شاید بتوان گفت که شهروندی از خانه‌ها شروع می‌شود. به همین دلیل، صنعت ساختمان سازی در ایران نیز روزبه‌روز بیشتر به مسائل فرهنگی و اجتماعی حول این صنعت اهمیت می‌دهد. در چنین شرایطی، ایده‌ها حرف اول را می‌زنند. ایده‌ها هستند که می‌توانند یک پروژه ساختمانی را به یک پروژه فرهنگی اجتماعی تبدیل کنند. وقتی که سخن از ایده‌ها باشد، وظیفه سنگینی بر دوش تولیدکنندگان می‌افتد. تولیدکنندگان حوزه‌های مختلف صنعت ساختمان، دو نقش مهم را در این مسیر ایفا می‌کنند. اول آنکه کیفیت محصولات درخور شأن، نیاز و جهان مخاطب باشد و دوم اینکه با نوآوری، این مسیر فرهنگی را طراحی کنند.

در، پنجره و نمای آلومینیومی در شرکت رنگین پروفیل کویر با سه دهه تجربه

در، پنجره و نمای ساختمان‌ها، ویترین آن‌ها به شمار می‌آید. بنابراین نقش بزرگی در نمودهای فرهنگی و اجتماعی ساختمان‌ها دارد. از طرف دیگر، استفاده از نمای آلومینیومی هم زیبایی منحصربه‌فردی دارد، هم مزایای بسیار زیاد دیگری را به همراه می‌آورد. برای مثال، آلومینیوم در عین استحکام، وزن سبکی دارد. همچنین از جمله متریال‌های دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شود. شرکت رنگین پروفیل کویر با تأسیس در سال ۱۳۷۴، نزدیک به ۲۸ سال سابقه در صنعت ساختمان دارد. طراحی، تولید و اجرای در، پنجره و نمای آلومینیومی در کویر، براساس معیارها و استانداردهای اروپایی صورت می‌گیرد. شرکت کویر، به‌عنوان یک برند باسابقه و قدیمی در صنعت ساختمان، ارتباط پیوسته‌ای با مراکز علمی دارد. محصولات شرکت کویر همواره از زوایای تخصصی و با دانش روز دنیا بررسی می‌شوند. کیفیت استاندارد برای مصرف مخاطب ایرانی همیشه حرف اول را در رنگین پروفیل کویر می‌زند. نتیجه این سختگیری و دقت، سابقه همکاری برند کویر با شرکت‌های معتبر اروپایی و همچنین صادرات محصولات به اروپاست.

در ادامه، مصاحبه خانم سارا ابراهیمیان مدیرعامل شرکت رنگین پروفیل کویر را در حاشیه پنجمین دوره اجلاس روسای صنعت ساختمان، حمل‌ونقل، راه و شهرسازی می‌خوانیم:

لطفاً خودتان و شرکت رنگین پروفیل کویر را معرفی کنید.

من سارا ابراهیمیان هستم، مدیرعامل شرکت رنگین پروفیل کویر. شرکت کویر حدود ۲۸ سال است که در حوزه در و پنجره و نمای آلومینیومی فعالیت می‌کند. این شرکت تا امروز نسل به نسل اداره شده و مدیریت آن در خانواده ما صورت گرفته. چیزی که هم نسل اول کویر به‌عنوان یک ارزش به آن نگاه کرده و هم نسل فعلی خودش را ملزم به پایبندی به آن می‌داند، کیفیت و ماندگاری است. برای همین، باید از بنیانگذاران برند رنگین پروفیل کویر قدردانی و تشکر کنم. آن‌ها خشت‌های اول این دیوار را راست و درست چیدند و باعث شدند که ما هم در همین مسیر و با همین معیارهای کیفی سرسختانه قرار بگیریم. در واقع باید ازشان تشکر کنم بابت اینکه الگوهای خیلی خوبی برای ما بودند و این مسیر را شروع کردند. از نسل فعلی هم من به‌عنوان نماینده اینجا حضور دارم. لازم است اینجا از همه اعضای خانواده ابراهیمیان تشکر کنم چون این همدلی، همکاری و اهداف مشترک ماست که نتیجه فعلی را رقم زده.

در شرکت کویر چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟

شرکت رنگین پروفیل کویر از سال‌های ابتدایی فعالیتش، به فکر این بوده که ایده‌های جدیدی برای صنعت ساختمان و در و پنجره آلومینیومی داشته باشد. بنابراین ما همیشه و به‌شدت از منطق سری‌کاری دوری کرده‌ایم. حتی هر زمانی که احساس کردیم پایمان را در جای محکم و مطمئنی گذاشته‌ایم، باز هم سعی کردیم از قدم برداشتن دست نکشیم. برای همین، در کویر هم سیستم‌های اختصاصی شرکت خودمان را داریم و هم در تعامل با شرکت‌های معتبر اروپایی، از تکنولوژی و دانش روز اروپا برای پیشرفت بهره برده‌ایم. نتیجه‌اش هم این شده که الان علاوه‌بر فعالیت در بازار ایران، به شش کشور اروپایی صادرات هم داریم.

از روند تجربه‌ها و پروژه‌های شرکت کویر بگویید.

هر همکاری‌ای که در شرکت کویر با معماران و سازندگان معتبر و حرفه‌ای کشورمان داشته‌ایم، برای ما یک تجربه به‌یادماندنی و آموزنده بوده. طبیعتاً در این سال‌های طولانی با معماران ارزشمند زیادی کار کرده‌ایم که هرکدامشان نام و آوازه درخشانی داشته‌اند و ما هم از این همکاری‌ها خوشحال‌ایم. ما با یک سیاستی پروژه‌هایمان را انتخاب می‌کنیم. دوست داریم که در کارمان ارزشی به وجود بیاوریم. هدف ما این است که پروژه‌هایمان نه‌فقط در ذهن انسان‌ها بمانند، بلکه برای مدت‌های طولانی کار بکنند. نوعی ادامه داشتن سازه‌ها که ما هم در آن‌ها ادامه پیدا می‌کنیم.

باید اشاره کنم که یکی از افتخارات ما این است که کارمان را با کتابخانه ملی شروع کردیم. کتابخانه ملی از همان ساختمان‌هایی است که گفتم. در واقع یک مکان گذرا و فراموش‌شدنی نیست. به‌عنوان یک ساختمان فرهنگی خیلی مهم، تا همیشه ماندگار است. خب باعث خوشحالی ماست که رنگین پروفیل کویر هم در ماندگاری این مکان‌ها نقشی را ایفا کرده. مکان‌هایی مثل کتابخانه ملی، موزه هنرهای معاصر تهران، آوا سنتر و موارد دیگری از این دست.  

برنامه‌ای برای توسعه شرکت کویر دارید؟

ما همیشه در شرکت کویر سعی می‌کنیم به نیازهای موجود در بازار اهمیت دهیم. در واقع ببینیم که مخاطبان ما چه چالش‌ها و خلأهایی دارند و ما آن‌ها را پر کنیم. برای همین در ابتدای امسال شعبه جدید رنگین پروفیل کویر را در کرج تأسیس کردیم. ما پروژه‌های زیادی در کرج داشتیم. صنعت ساختمان هم در این استان در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی کرده. بنابراین نیاز استفاده از در و پنجره‌های باکیفیت در پروژه‌های این استان وجود داشت. معماران و سازندگانی که در این استان با شرکت کویر کار می‌کردند هم از این همکاری رضایت داشتند. همه این‌ها باعث شد تا ما به فکر گسترش کویر و اضافه کردن یک شعبه جدید در عظیمیه کرج بیفتیم.

با چه مشکلات و چالش‌هایی در حوزه در و پنجره آلومینیومی و صنعت ساختمان دست و پنجه نرم می‌کنید؟

مسئله اصلی‌ای که در زمینه تولید همیشه وجود داشته، تنهایی تولیدکنندگان است. افراد و شرکت‌هایی که در حوزه ساختمان مشغول به کار تولید هستند، ریسک این کار و تلاش بی‌وقفه‌ای که برای موفقیت لازم دارد را با دل و جان پذیرفته‌اند و پای کار ایستاده‌اند. چون همان طور که گفتم، مسئله فقط فنی نیست. ما در کویر به این فکر می‌کنیم که نسل‌های بعد هم قرار است از محصولی که ما تولید می‌کنیم استفاده کنند. در واقع این‌جوری ما هم سهمی از آرامش آن‌ها داریم. بنابراین به تلاش مضاعفی نیاز دارد. تولیدکنندگان این ریسک و تلاش را بدون حمایت انجام می‌دهند. البته این‌ها مخصوص صنعت ساختمان یا شرکت کویر نیست. همه تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف درگیر این مسئله هستند. حالا ما بخش در و پنجره‌اش را می‌دانیم و می‌بینیم.

چالش جدی دیگر در و پنجره، متریال آلومینیوم است. آلومینیوم در حوزه در و پنجره دوستدار محیط‌زیست به حساب می‌آید. در جهان سمینارها و حرکت‌های علمی زیادی در راستای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت محیط‌زیستی آلومینیوم انجام می‌شود. همین چند روز پیش مصاحبه‌ای می‌خواندم از یک مسئول شرکت در و پنجره‌ای در آمریکا که راجع به تأثیرگذاری مثبت پنجره‌های آلومینیومی در پیمان سبز اتحادیه اروپا حرف می‌زد. یعنی درمورد چنین چیزی بحث و مطالعه و تحقیق می‌شود. در ایران هم نیاز داریم که چه در سیستم دولتی و چه در بحث‌های دانشگاهی، حرکت‌های جدی‌تری صورت بگیرد. البته ما در شرکت کویر سعی می‌کنیم در برنامه‌های دانشگاهی حضور پیدا کنیم و اتفاقاً به تازگی حامی برنامه‌ای در دانشگاه تهران بودیم. در آن برنامه بحث‌های علمی بسیار خوبی صورت گرفت که می‌تواند برای فعالان صنعت ساختمان ارزشمند و رو به جلو باشد. به هر حال، کار ساختارمندتر و سیاست‌گذاری جدی‌تری برایش نیاز است.

چه دستاوردی از حضور در پنجمین اجلاس روسای صنعت ساختمان، حمل‌ونقل، راه و شهرسازی داشتید؟

ما خیلی خوشحال هستیم که به‌عنوان شرکتی که همیشه از لحاظ کیفیت استانداردهای ایران و حتی اروپا را حفظ کرده و به این عنوان شناخته‌شده است، در این همایش هم به‌عنوان برند برگزیده انتخاب شدیم. در واقع سختگیری کیفی در شرکت کویر فقط مربوط به سال‌های اخیر نیست. همان طور که گفتم، حساسیت کیفی میراثی است که از نسل‌های پیشین رنگین پروفیل کویر برای ما به جا مانده.

برای ما افتخار بزرگی است که در جمع همکارانمان و بقیه تولیدکنندگان حضور داریم. کسانی که همه‌شان برای چرخیدن چرخ صنعت ساختمان تلاش می‌کنند و انرژی می‌گذارند. همه این افراد یک عمری را صرف کرده‌اند تا محصولات باکیفیتی برای مردم تولید کنند. این تولیدکننده‌ها سود اقتصادی خودشان را در گرو رضایت و آرامش مشتری‌هایشان گذاشته‌اند و این باعث افتخار و خوشحالی است. این یک خانواده بزرگ است که ما هم عضو کوچکی از آن هستیم و امیدواریم و تمام تلاشمان را می‌کنیم که در همین مسیر ادامه دهیم.

شرکت رنگین پروفیل کویر جوایز نشان زرین کیفیت برتر، نشان ملی انتخاب نخست و جایزه بین المللی بالاترین سطح امنیت و دوام تکنولوژی برتر را در پنجمین اجلاس روسای صنعت ساختمان، حمل‌ونقل، راه و شهرسازی دریافت کرد. برند کویر با استفاده از سیستم اختصاصی خود و همچنین سیستم‌ طراحی آلمانی ترمیکال، استانداردهای ایران و اروپا را به دست آورده است. محصولات جدید کویر همواره با نوآوری، روش‌ها و دانش‌های روز دنیا، بررسی‌های علمی و توجه ویژه به نیازها و خواسته‌های مخاطبان تولید می‌شوند.  

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا