حمل و نقلشهرمسکن و ساختمانمعمارینظام مهندسی

مسکن تهران به دامان چین؛ شورای شهر انتقاداتی را به شهرداری مطرح کرد

برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در تذکرهای خود با انتقاد از حضور شرکت‌های ساختمانی چینی در پایتخت برای ساخت مسکن، خواستار ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه از سوی شهرداری برای قانع کردن شورا شدند .

به گزارش صما، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر روز یکشنبه در دویست و سیزدهمین جلسه شورا با انتقاد از مطرح شدن موضوع مشارکت چینی‌ها برای ساخت مسکن در تهران افزود: تذکر جدی می‌دهم که شهرداری در این زمینه اقدام نکند.

وی با اشاره به اینکه شعار «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص ادامه داد: موضوع حضور شرکت‌های ساختمانی چینی در مناطق بافت فرسوده برای ساخت مسکن در تهران توسط معاون شهرسازی و معماری شهرداری، بازتاب زیادی داشته است.

امانی در توضیح چرایی حضور چینی ها، یاداور شد: بحث خرید اتوبوس از چین بنابر شرایط اضطرار است و با توجه به مشکلات شهروندان در بخش حمل و نقل عمومی، ناچاریم نسبت به تولید انبوه و واردات سریع اتوبوس اقدام کنیم و در مترو نیز از پیش وابستگی داشته‌ایم و قرارداد آن منعقد شده است اما در حوزه ساخت مسکن توانایی و ظرفیت کافی در داخل وجود دارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران هم در واکنش به سخنان امانی، ابراز داشت: در صحن جوری صحبت شد که انگار نخستین بار است که قرار است خارجی‌ها در ایران مسکن بسازند اما قبلا این تجربه را در پرند داشته‌ایم.

پرویز سروری افزود: دولت قرار است چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال در کشور بسازد و می‌توانیم از ظرفیت شرکت‌های معتبر خارجی برای تحقق این وعده دولت استفاده کنیم.هنر تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را باید پیش بگیریم چون سرمایه گذاری یک هنر است و باید دست شهرداری را در این بخش گرفت.

از سوی دیگر چمران گفت: چینی‌ها قرار است در حوزه مسکن سرمایه گذاری کنند و نه ساخت و ساز.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا