یادداشت

 اتمام حجتی از جنس واقعیت یا پروپاگاندا؟

اتمام‌حجت با پیمانکار مسکن پردیس پس از ۱۰ سال تاخیر، تیتر خبری بود که از تاخیری طولانی مدت در تحویل پروژه های مسکن مهر تا به امروز که به نهضت ملی مسکن نامگذاری شده است، خبر می داد.

در این خبر اینگونه آمده بود که: مدیرعامل شرکت عمران پردیس به سازندگان کم کار فاز ۸ پردیس اخطار داد که تمامی برنامه‌ها باید در این راستا باشد که پروژه‌ها در اسرع وقت اتمام یابد و به انتظار بیش از ۱۰ ساله مالکان پایان دهیم.

وی همچنین تاکید کرده بود که: این شرکت هیچ‌گونه مشکل مالی ندارد و پرداخت‌ها طبق صورت وضعیت انجام می‌شود بنابراین پیمانکاران صرفا در صورت مثبت بودن مطالبات در سیستم مالی شرکت عمران پول دریافت خواهند کرد و ادعای خارج از این چارچوب پاسخ داده نخواهد شد.

همچنین محبت‌خواه خطاب به سازندگان اخطار داد که تمامی برنامه‌ها باید در این راستا باشد که پروژه‌ها در اسرع وقت اتمام یابد و به انتظار بیش از ۱۰ ساله مالکان پایان دهیم. به همین منظور کم‌کاری خط قرمز شرکت عمران است و در قبال کم‌کاری‌ها گذشت نخواهیم داشت و برخوردی کاملا جدی خواهیم داشت.

هم‌زمان که با پیمانکاران کم‌کار و نامتعهد به صورت قانونی برخورد می‌کنیم، سازندگان متعهدی که در چارچوب برنامه زمان‌بندی و مطابق تعهد عمل نمایند نیز تحت حمایت شرکت عمران خواهند بود و در اولویت به‌کارگیری در پروژه‌های بعدی هستند.

با این خبر، طی گزارشی که از مشاورین املاک منطقه پردیس داشتیم متوجه شدیم کمتر از ۵۰ درصد فاز ۸ پردیس تحویل شده است و به گفته مشاوران املاک همان منطقه با توجه به حضور ۳۸ پیمانکار فقط ۸ الی ۹ پیمانکار فعال هستند و مابقی به کندی پیش می روند از سوی دیگر به گفته این افراد با وجود سه پروژه روی خاک در فاز ۸ پردیس امکان تحویل تا آخر امسال، نشدنی است و قابل باور نیست.

حال باید این اتمام‌حجت مدیرعامل شرکت عمران پردیس را از نگاه متخصصان امری تبلیغاتی قلمداد کرد یا به‌واقعی بودن آن رضایت داد؟

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا