مسکن و ساختمان

سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن ۱۴ روز دیگر بسته می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از بسته شدن سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن در پایان سال جاری به جز خودمالکی ها خبر داد.

به گزارش صما، محمود محمودزاده در گفتگو با یک برنامه رادیویی با اشاره به ثبت نام بیش از ۵ میلیون نفر در نهضت ملی مسکن اظهار کرد: آخرین مهلت ثبت نام، ۲۹ اسفند است اما خودمالکان همچنان می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی افزود: مجموع ثبت نام‌هایی که تا الان انجام شده، بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار متقاضی هستند که از این تعداد ۴۲۸ هزار نفر مربوط به مردان مجرد بالای ۲۳ سال و ۸۸ هزار واحد هم در قالب تسهیلات خودمالکی اقدام به ثبت درخواست در سامانه کرده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: این ثبت نام‌ها در پایان ۲۹ اسفند امسال برای تقاضاهای عادی به پایان می‌رسد اما برای متقاضیان دریافت تسهیلات خودمالکی کماکان این امکان فراهم است.

وی یادآور شد: بیش از ۵ ماه است که ثبت نام در حال انجام است؛ البته با وقفه‌ای در بودجه سال آینده و ظرفیت تسهیلات دهی بانک‌ها مشخص شود؛ باید مقطعی برای پالایش نهایی و شاخص بندی ها، سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن را ببندیم و بتوانیم حوزه دقیق متقاضیان را انجام دهیم.

محمودزاده تصریح کرد: زمین ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکونی با کاربری مسکونی طی چند ماه گذشته در شهرهای مختلف تأمین شده که از این تعداد، عملیات آماده سازی بیشتر از ۳۳۰ هزار واحد آغاز شده است؛ همچنین برای ساخت ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد هم زمین با کاربری‌های مختلف تأمین شده که این اراضی در حال تعیین یا تغییر کاربری هستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا