مسکن و ساختمان

در پنجمین “همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار” و سومین “همایش و نمایشگاه نما و طراحی داخلی مطرح شد:

کارنامه نظام مهندسی در موضوع ساختمان های پایدار ضعیف است

دخالت های نابجا باعث شه تا در حوزه ساختمان  نتوانیم بحث پایداری را پیاده کنیم و به نتیجه برسانیم .

سیامک الهی فر ، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اعلام مطلب فوق در پنجمین “همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار” و سومین “همایش و نمایشگاه نما و طراحی داخلی، گفت: انسان، جامعه و اقتصاد سه موضوع مهم در بحث پایداری است که مسئولان باید به آن توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه این پایداری در حال حاضر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مولفه پایداری در اقتصاد، محیط زیست، ساختمان ها و … وجود ندارد. از طرفی در صنعت ساختمان هم که یکی از مهمترین صنعت های کشور محسوب می شود هم دخالت های بیجا باعث شده شرایط ناپایداری در حوزه ساختمان داشته باشم .

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران  با تاکید بر اینکه متاسفانه در حال حاضر در خصوص موضوع ساختمان های پایدار صرفا شعار می شنویم، اضافه کرد: عملکرد و کارنامه نظام مهندسی ساختمان در حوزه پایداری ساختمان ها تاکنون ضعیف بوده است.

وی عدم اجرای صحیح قوانین را عاملی در عدم ایجاد ساختمان های پایدار دانست و توضیح داد: تا زمانی که در سه حوزه طراحی، نظارت و اجرا به درستی ورود پیدا نکنیم و دغدغه ها را موشکافی نکنیم به نتیجه خاصی نمی رسیم و  اقدامات فقط در حد همایش، نشست و … باقی می ماند .

الهی فر با انتقاد از اینکه مبحث ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان به درستی اجرایی نمی شود، افزود: از سال ۹۵ مقرر شد  مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان به صورت دقیق اجرایی شود . اما الان این سوال پیش می آید که مبحث ۲۲ را ما به کجا رسانده ایم؟ متاسفانه هنوز صلاحیتی برای آن مشخص نکرده ایم.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران  با ابراز امیدواری نسبت به عملکرد تاثیرگذار افراد دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت اجرای دقیق قوانین ، گفت: این مبحث ساده ترین موضوع در بحث ساختمان های پایدار است که ما بخواهیم تعمیر و نگهداری ساختمان های فرسوده را به بهترین شکل انجام دهیم. امیدواریم دوستانی که توفیق پیدا کرده اند و در هیئت مدیره دوره نهم وارد شده اند به درستی بتوانند مسائل مربوط به موضوع پایداری ساختمان  را در کمیسیون های مربوطه اجرایی کنند و به نتیجه برسانند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا