حمل و نقل

رئیس سازمان هواپیمایی کشور:

قیمت بلیت با برداشتن ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیماها کاهش نمی‌یابد

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در صورتی که ظرفیت ۶۰ درصد بخش هوایی برداشته شود، بعید است قیمت بلیت هواپیما کاهش یابد.

به گزارش صما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تورج دهقانی زنگنه افزود: پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در هواپیماها که برای پروازهای داخلی اعلام شده است، در هیچ‌کدام از بخش‌های هوایی کشورهای خارجی اجرا نمی‌شود و در این زمینه تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه این مصوبه را تاکنون با دقت اجرا کرده‌‌اند و با هر شرکتی که در این زمینه قصوری مرتکب شده، برخورد می‌کنند، تصریح کرد:‌ تعداد زیادی از پروازهای شرکت‌های هواپیمایی را به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی لغو کرده‌ایم؛ در این مدت هم به صورت مداوم به شکایات و دستورات مسافران هم رسیدگی و نتایج این بررسی‌ها را هم به مردم اعلام کرده‌ایم‌.

دهقانی زنگنه با اظهار اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور باتوجه‌به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بخش هوایی و طبق اعلام وزارت بهداشت و ارزیابی‌های انجام شده، میزان شیوع ویروس کرونا از طریق بخش هوایی بسیار پایین بوده است.

شیوه‌نامه‌های بهداشتی به درستی در صنعت هوانوردی رعایت می‌شود

وی با بیان اینکه از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده تعداد کادر پروازی که به این ویروس مبتلا شده‌اند به انگشتان دست هم نمی‌رسد و تنها یک مورد فوتی در این زمینه داشته‌اند، تصریح کرد: طبق آمارهای اعلام شده این مسئله نشان می‌دهد که شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغ شده به درستی و با دقت در صنعت هوانوردی رعایت می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اظهار اینکه بسیاری از افراد اعلام کرده‌اند که بخش هوایی باعث گسترش یا شیوع ویروس کرونا بوده است، تاکید کرد: اما با وجود چنین آماری می‌توان اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا یا گسترش آن در کشور را به گردن صنعت هوانوردی انداختن، درست نیست.

دهقانی زنگنه درباره وضعیت پروازهای خارجی هم در کشور گفت: پروازهای انگلیس دوباره برقرار شده و از هفته گذشته تاکنون یک پرواز به این کشور داشته‌ایم؛ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ایران ایر، پرواز بعدی به این کشور یازدهم ماه می انجام می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: به دلیل تشدید ویروس کرونا در فرانسه پروازها تا زمان کاهش ویروس کرونا لغو شده است.

دهقانی زنگنه همچنین با بیان اینکه رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را در بخش‌های مختلف با‌توجه‌به شیوع و گسترش ویروس کرونا تشدید کرده‌اند، افزود: تمامی مسافرانی که از کشورهای مختلف وارد ایران می‌شوند باید تست PCR منفی به همراه خود داشته باشند و البته در ایران هم به صورت تصادفی از مسافران تست می‌گیریم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا